Terrariumbygge - hörnhylla tips och trix önskas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
5
SWErecessive:
Jag kommer senare i år bygga fyra terrarium till mina kungspyton av en hörnhylla och söker nu efter tips och kommenterar kring de idéer jag har. 

Hyllan: www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringshyllor/hornhylla-006209/

Sidorna in mot väggen och de två kortsidorna kommer jag täcka med trä eller formplyfa som fästes direkt i stålramen med bult och mutter. Eventuella glipor kommer tätas. Botten, taket och träklädda sidor i samtliga terrarium kommer kläs med cellplast och fogskum som sedan ska slipas, cementeras, målas och lackas. 

Gällande värme så har jag tänkt gjuta en grund med cement med skåror i för värmekabel och ovanpå det en stålplåt som skruvas fast. Detta för att lätt kunna byta ut kabeln när den blir dålig. 

I vattenskålarna har jag en idé om att ha en akvariepump som pumpar upp vattnet en aning för att skapa rinnande vatten/fallande vatten. Tips och idéer kring det önskas, modell på pump etc?

Har även tankar på att installera ett system för att lätt spraya terrariumen med vatten, ett slags regnsystem på timer.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild