Terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

41
4
Frogo321:
Funderar på att skaffa lite djur har tre terrarium 20x20x30 45x45x60 och ett som är 30x30x30 har enorm insektsfobi så inga insekter. Helst ödlor. Djuren ska helst inte var köttätare eller att man kan mata med död födda 

5099
3873
Tropfrog:
Du har rätt svåra krav att matcha. De mindre burkarna är i princip bara lämpliga för insekter eller spindlar. Spindlar behöver levande insekter att äta. gråsuggor skulle kunna funka. De är inte insekter och äter bara död mat.

Det större terrariet är för litet för rena vegetarianer, så det går bort. Då finns det bara fruktätande ödlor kvar. Ingen av dem är rena fruktätare utan behöver protein från insekter. Det finns de som påstår att de hållt ögonfransgecko framgångsrikt på enbart cgd. Även om jag litar på det så tror jag inte det passar alla individer. Levande foder är nog en fördel för de flesta ändå. Men jag kan inte komma på något bättre.

Fast i min värld är fobier något man skall arbeta bort. Några dvärggeckos som klarar sig på vinglösa bananflugor är nog en bra start på den resan. Där finns massor att välja på.

Mvh
Magnus   

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

45x45x60  Alltså 60 högt. 

Jungfrugecko, Phelsuma Klemmeri, Ögonfransgecko, Phelsuma grandis, finns många små arter du kan ha i det. 


5099
3873
Tropfrog:
ZDC skrev:
45x45x60  Alltså 60 högt. 

Jungfrugecko, Phelsuma Klemmeri, Ögonfransgecko, Phelsuma grandis, finns många små arter du kan ha i det. 




Vilken av dem anser du vara mest lämplig för någon som inte vill mäta med levande insekter?

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
4001
5022
Jonas_:
ZDC skrev:
45x45x60  Alltså 60 högt. 

Jungfrugecko, Phelsuma Klemmeri, Ögonfransgecko, Phelsuma grandis, finns många små arter du kan ha i det. 



Phelsuma grandis är alldeles för stora för att bo i så små burkar. Dessutom äter dom en del levande insekter. Så större daggecko är inte ens att fundera på :-) 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Tropfrog skrev:



Vilken av dem anser du vara mest lämplig för någon som inte vill mäta med levande insekter?

Mvh
Magnus 

Jungfrugeckos och Klemmeri tar CGD

 

Jonas_ skrev:

Phelsuma grandis är alldeles för stora för att bo i så små burkar. Dessutom äter dom en del levande insekter. Så större daggecko är inte ens att fundera på :-)

Sant, tänkte inte på att mina är Juveniler fortfarande, å andra sidan bor mina juveniler i 60x45x90


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
ZDC skrev:

Jungfrugeckos och Klemmeri tar CGD

Men båda dom måste ha insekter som variation, inte enbart CGD. Värt att tydliggöra.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
EmanuelKarl skrev:

Men båda dom måste ha insekter som variation, inte enbart CGD. Värt att tydliggöra.

Sant, men flugor kan väl inte vara så jobbigt eller vad säger du Frogo321?

41
4
Frogo321:
jag klarar att ge flugor men inte djur som syrsor och maskar

41
4
Frogo321:
jag kan skaffa större terrarium, men vilka ödlor är växtätare eller klarar sig på död föda 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild