Vipergecko, sjuk?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

366
155
Linus:

Hej!

Jag har en vipergecko här hemma som nu har matvägrat i snart en månad. Eller, matvägrat och matvägrat.. Hon äter oftast när hon erbjuds mat, men efter någon timme hittar jag maten uppspydd. Temperaturen ligger mellan 25-32 grader på den kalla gentemot varma delen av terrariet, så det bör inte vara problemet. Kan det vara så att hon har blivit sjuk på något vis? Hon är inte ovanligt aktiv, inte heller ovanligt inaktiv. Det är endast maten som är det märkbara problemet. Börjar tappa tron på att hon kommer leva mycket längre, tar gärna emot tips om ni haft liknande problem med era vipergeckos!


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Har du provat med olika sorters foder?


366
155
Linus:

Japp! 

Dubia, mjölmask, syrsor, zophoobas (i ituklippt format), husflugor, bananflugor m.m.

Förjäkla jobbigt, det här.. :(


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Illa :(
Har du sett om geckon skitit något? Kanske är förstoppad, och därav spyr upp maten?

 


366
155
Linus:

Hon har skitit förvånansvärt mycket för att inte ha ätit något kan jag ju säga.. Så nä, förstoppning är faktiskt uteslutet :(

Så jävla frustrerande, bara.. Har även en sandboahane här hemma som inte ätit sen i februari.. Men de andra djuren frodas iallafall.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild