Reptil Veterinärer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
16
21
Korning:

Hej som ny med reptiler och mån om mina djur, vill jag veta var jag skall vända mig om något händer med dom. Så att jag behöver söka efter en veterinär. Har hund sen tidigare och vet vart jag vänder mig med den. Men tycker att det vore bra med en tråd för vart vi kan söka hjälp om vi behöver, hos någon som kan reptiler. Bor själv söder om Stockholm, men lägger in ett pat länkar som jag har hittat här på forumet. Men fyll gärna på med fler länkar för hela landet, gärna en söder om Stockhilm ;-).

 

Veterinärer i Stockholmsområdet:

evidensia.se/klinik/evidensia-djurkliniken-roslagstull/?utm_source=places&utm_medium=organic&utm_campaign=gmb

www.malarensmadjur.se/


Medlem i SHF
273
341
Jubari:
Bra initiativ, jag har en lista med veterinärer i landet som tar reptiler. Ska se om jag kan leta fram den, arbetar själv på UDS i Uppsala www.universitetsdjursjukhuset.se/ och vi har nyligen fått en exotic veterinär vid namn Ingrid Soto Flores som kommer från Roslagstull och är kunnig inom reptiler.

16
1
Wijnja:
Tyvärr så är Marianne tornvall sjukskriven på mäarensmådjursklinik ända som kan Erika så fall 

Medlem i SHF
16
21
Korning:

Jubari skrev:
Bra initiativ, jag har en lista med veterinärer i landet som tar reptiler. Ska se om jag kan leta fram den, arbetar själv på UDS i Uppsala www.universitetsdjursjukhuset.se/ och vi har nyligen fått en exotic veterinär vid namn Ingrid Soto Flores som kommer från Roslagstull och är kunnig inom reptiler.


Ja det vore fint att få en lista från SLU


5088
3861
Tropfrog:
I Göteborg finns blå stjärnan. De har några veterinärer som är duktiga på exotiska djur.

Mvh
Magnus 

8
3
LindaG:
www.vettris.se/
Vettris i Sundsvall. Jag flyttar till Östersund och fick svar från Östersunds djursjukhus att de har "två mkt duktiga tyskar på vårt djursjukhus i Sundsvall. De hjälper till med fjärrsupport om det behövs[...]" Jag vet inte exakt vad det betyder vilka de här tyskarna är, men vettris har hur som helst gått ut med att de tar emot exotiska djur.

6
2
ThereseAA:

Jag kan lägga till Animallogos Djurhälsa i Liljeholmen, söder om Stockholm. En klinik med exoticveterinärer som tar emot reptiler :) 

www.animallogos.se
08-12207040


Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild