Mina sungaya bajsar mycket, ägg?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
ellaliljeblad:
Jag har ca 1 år gamla Sungaya inexpectata (vandrande pinnar), speciellt honorna bajsar extremt mycket och får rengöra terrriet minst varannan vecka, Bajset möglar. Är det någon annan som har liknande problem Och hur ofta rengör ni? Är det farligt för pinnarna att leva med bajset?

När jag rengör terrariet hittar jag även några andra små skrynkliga pluttar, Kan det vara ägg? Kan någon skicka bild på Sungaya inexpectata ägg då jag inte vet riktigt hur dom ser ut.
Tacksam för hjälp! :)

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
ellaliljeblad skrev:
Jag har ca 1 år gamla Sungaya inexpectata (vandrande pinnar), speciellt honorna bajsar extremt mycket och får rengöra terrriet minst varannan vecka, Bajset möglar. Är det någon annan som har liknande problem Och hur ofta rengör ni? Är det farligt för pinnarna att leva med bajset?

När jag rengör terrariet hittar jag även några andra små skrynkliga pluttar, Kan det vara ägg? Kan någon skicka bild på Sungaya inexpectata ägg då jag inte vet riktigt hur dom ser ut.
Tacksam för hjälp! :)

Sungaya-äggen är släta, gråa och formade som handgranater. Googla "Sungaya egg" så får du se. De är väldigt annorlunda än bajset.

Jag bytte substrat ibland och försökte då att plocka ut så många ägg som möjligt och lägga i en separat behållare.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild