super dwarf reticulated python

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
6
JacobLizard:
Tänkte bara fråga ifall någon vet vart jag kan få tag på en "super dvärg"? 
Eller tex någon som föder upp sånna- Helst inom svergie.

Menar nu inga full vuxan indiver utan juviler under året.

6
0
Phil6551:
Det verkar inte som att nån föder upp dvärg och superdvärg nät i sverige alls. Har kollat en del med men inte hittat nån. Bästa chansen är nog morphmarket.com, hittar du nån där så kan dom kanske leverera till hamm mässan. Sen finns det en del som kan kurira vidare till sverige. Meduzareptiles har jag sett erbjuda transport och mölndals zoologiska kan transportera, finns garanterat fler. Det är nog det jag vet iaf, hoppas att det va till nån nytta.

4
6
JacobLizard:
Ja tack så mycket!

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Jag har köpt både mina dvärgar och superdvärgar i Sverige, uppfödda av svenskar. Det finns folk med både rena lokalitetsdjur och framtagna "halvdvärgar" med morfer i Sverige. 

Håll koll på annonser, annonsera själva... Men det bästa rådet är lär känna folk i hobbyn. Jag har köpt dom flesta genom kontakter då långt ifrån alla annonserar sina djur till "vem som helst". 

Är det bråttom är det ut i Europa du får handla. 

Jag har ett par rena jampea ihop nu i vinter men osäker om det blir något detta året. 

6
0
Phil6551:
Okej kul att veta. Vet du om någon håller på med karompa lokaliteten här i vårat avlånga land?

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Phil6551 skrev:
Okej kul att veta. Vet du om någon håller på med karompa lokaliteten här i vårat avlånga land?


Just karompa vet jag ingen på rak arm. Men om jag inte minns helt fel var det en kille i Skåne som fick en kull på karompa. Var dock några år sedan och har inga kontaktuppgifter tyvärr :-) såg annonsen när den låg ute vad jag kan minnas idag iaf. 

Finns en del som avlar på dvärgar i Sverige. Men dom säljs oftast till vänner och vänners vänner och mer sällan dom ligger ute på offentliga annonser. 

Kan tänka mig att en hel del säljs till övriga Europa också då många i Sverige inte vill betala vad djuren är värda. 

Har själv sålt flera pytonormar till grannländer och ut i Europa, då får man det pris man begärt. 

För många prutare och snackare i vårat land :-D 

6
0
Phil6551:
Jo jag har märkt att prissättningen inte är densamma här som i övriga delar av världen. 

Jag själv fick tag på 3 av mina fyra ormar genom en god vän.

Verkar som att marknaden för tiger, nätpytons och anacondor är svår här.

6
0
Phil6551:
Jonas_ skrev:


Just karompa vet jag ingen på rak arm. Men om jag inte minns helt fel var det en kille i Skåne som fick en kull på karompa. Var dock några år sedan och har inga kontaktuppgifter tyvärr :-) såg annonsen när den låg ute vad jag kan minnas idag iaf. 

Finns en del som avlar på dvärgar i Sverige. Men dom säljs oftast till vänner och vänners vänner och mer sällan dom ligger ute på offentliga annonser. 

Kan tänka mig att en hel del säljs till övriga Europa också då många i Sverige inte vill betala vad djuren är värda. 

Har själv sålt flera pytonormar till grannländer och ut i Europa, då får man det pris man begärt. 

För många prutare och snackare i vårat land :-D 


Jo jag har märkt att prissättningen inte är densamma här som i övriga delar av världen.

Jag själv fick tag på 3 av mina fyra ormar genom en god vän.

Verkar som att marknaden för tiger, nätpytons och anacondor är svår här.

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Phil6551 skrev:

Verkar som att marknaden för tiger, nätpytons och anacondor är svår här.


Skulle tro det beror på tillgång och efterfrågan :-) 
Jag sysslar mest med rena lokalitetsdjur och dom brukar sälja som smör i solsken! 

Burmesiska tigrar finns det alldeles för många av om man ser till marknaden, tyvärr. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild