Spökskräckor samt björnbärsbuske inomhus?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

382
36
MariBarita:

Härom dagen när jag kom hem efter jobb så såg jag honan ligga orörlig på rygg och hennes ben var korsade. Jag trodde att hon var död men så såg jag att ena benet ryckte till, jag lät henne vara och efter nån timme så tittade jag till henne igen och då hade hon klättrat upp på ventilationsgallret på terrariets ovandel. Vad kan ha hänt? Är det normalt beteende hos spökskräckor eller vad?

(Jag köpte henne i Lördags på Tropikmässan i Malmö)

 

 

Kan man odla björnbärsbuske inomhus? -nån som provat?


6
0
Fiskmat:

Uttorkad kanske? Vet att det hände med nån av mina också, efter lite spray med vattenflaska så piggna hon till ^^

 

Jag brukade plocka ekblad till mina. Under vintern fryste jag in flera påsar med blad så det räckte till nästa sommar :) 


232
94
anamidnatt:

Björnbär funkar inomhus, kvistarna jag plockade in i våras slog rot och det kom ut nya skott, det enda negativa är att de nya skotten kan vara giftiga för djuren därför håller jag mig till kvistar och nyper av de nyaste skotten. :)


382
36
MariBarita:

Nu ligger hanen på rygg med benen i vädret (hoppas att han lever)... va sjutton är detta!

 

Fiskmat; Jag sprayar 1 gång om dagen i terrariet.

Säljaren på mässan sa att man aldrig ska spraya direkt på djuren.

 

 

Xcotte; tack för tipset, jag ska undvika att ge dem nya skott

 


6
0
Fiskmat:

Nej självklart inte direkt på ^^ 

 

Kanske ömsning på G? 


232
94
anamidnatt:

Deras beteende låter väldigt udda. Det är inte så att de skrämmer varandra och ''spelar död''? För spela död är ju phasmider rätt glada för att göra :)


29
7
Patrulk:

Har du koll på temperaturen? Nu när vädret e så varmt är det lätt dom blir överhettade ifall rumstemperaturen drar iväg och man dessutom kanske har extravärme till dem.

Råkat ur för samma "beteende" en gång när jag inte tänkte mig för o hade igång spotlighten en varm sommardag.


382
36
MariBarita:

Jag har inte haft belysningen tänd på ett par dagar för att vi har haft tillräkligt varmt i lägenheten så nån värmeschock från belysningen är det inte.

Hanen ligger kvar på samma plats ännu men jag avvaktar och ser.


356
177
krypet:

Om mat: att frysa ek är ett bra tips.

Finns det björnbär så brukar de vara mer eller mindre vintergröna, så det går att plocka ute mest hela vintern.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild