Terrarium till ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Hugge123:
hej
Jag ska skaffa en ögonfransgecko och undrar om det här terrariet är ok

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Hugge123 skrev:
hej
Jag ska skaffa en ögonfransgecko och undrar om det här terrariet är ok

Det är bra inrett och det syns att du har utnyttjat volumen väl. Jag hade ställt in några korkbarksrör mot hörnen för att dom ska få fler gömställen där den är helt osynliga för dig högre upp än det på marken som är det enda jag kan se. Jag hade personligen även satt in någon bakgrund för jag tycker det ser coolt ut. Sedan gillar jag bioaktiva terrarium med flskbotten och levande gråsuggor och hoppstjärtar som städar upp. Visst det tar inte så lång tid att städa men jag tycker terrariet är mer spännande då. Och enbart levande växter ser enligt mig bättre ut än plast som jag tom tycker är lite fult, men plast fungerar finfint för geckons skull och om du tycker det är fint spelar det ju ingen roll.

Hur stort är det?
Vad är temperaturen och luftfuktigheten?
Finns det någon temperaturgradient (dvs varmare och kallare platser)?


Dvs för geckon helt perfekt såvida det inte är mycket mindre än det ser ut som men man kan göra det mer inressant/vackrare enligt mig med bioaktivt och mer levande växter samt en bakgrund.

5099
3873
Tropfrog:
Det skulle inte skada med ytterligare några pinnar att klättra på.

Sen framgår det inte av ditt inlägg hur stort det är och vilken miljö du håller däri. De två viktigaste parametrarna och svåra att se på en bild.

Edit: Emanuel hann svara före. Som vanligt ett högkvalitativt inlägg som jag bara kan hålla med om. Ta gärna gott om tid på dig att designa det på ett sätt så att du själv tycker att det är vackert också. Det är mindre troligt att man tröttnar på hobbyn om man ser något vackert även om djuret inte är framme just idag.

Mvh
Magnus

4
0
Hugge123:
Det är ett 60x45x60

2
0
Ida_84:

2
0
Ida_84:
Så ser mitt ut, köpte en förra veckan en hona och inredde så här ☺️
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild