Rekommendation värme.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Gadda:
Ska införskaffa en skäggagam här i veckan. Men i terrariet (150*60*60) så blir det ett par grader för kallt överlag när jag testat nu. Får ungefär 34-35 grader på solplatsen. 28-29 runtomkring och 23 på den svala delen.
Har tittat på lite olika värmelampor och mattor. Men kan inte riktigt bestämma mig. Har funderat på att sätta en matta på baksidan. Är detta en bra lösning, och kommer det få upp värmen tillräckligt? Eller är det bättre att bara köpa en keramisk lampa typ? 

7
0
Gadda:
Ska väll tillägga att jag just nu har megaray 70w HID lampa. Och en T5 ljusramp bara rör dagsljus 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Köp en sån här och häng bredvid HID lampan.

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/varme-dagsljus/solar-raptor-heating-lamp-60-w.html


7
0
Gadda:
Flyers90 skrev:
Köp en sån här och häng bredvid HID lampan.

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/varme-dagsljus/solar-raptor-heating-lamp-60-w.html


Kam tyvärr inte hitta den i lager någonstans i Sverige 

206
224
Danne72:
Bara att ringa sköldpaddsgrejer och fråga när dom får in nya, har själv handlat massor grejer därifrån och det är aldrig några problem och superbra support med grejerna :)
Gadda skrev:

Kam tyvärr inte hitta den i lager någonstans i Sverige 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild