panterkameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

51
8
Rochkan:

gå in på medlemmar -> ägare av arten -> skriv panterkameleont -> klicka på de användarna och sen är det bara att välja! :)


508
304
Jonas77:

2560 träffar får jag ändå

www.google.se/search?num=100&&q=%22Furcifer+pardalis%22+%22care+sheet%22&oq=%22Furcifer+pardalis%22+%22care+sheet%22


1229
464
leedragon:

snabb fakta, de behöver inte ha fuktigt  hela dygnet, men de  behöver sprayas  med vatten så de kan  dricka, ett tips är att skaffa sig en duschsystem om du ska vara borta hela dagarna, beforende på  hur stora de är  så varierar också maten, regel som andra djur de ska inte ha större ha mat lika storleken på deras huvud, grässhopor, duvier, syrsor, funkar.

 

panter är väldigt revirshävnade och ska absolut vara ensamma i sina terraier,

 

för växter fikusar bruka funka bra, några  mer kraftiga grejenar  bör användas för att stödja djurens vikt, terrariet ska  vara 170 högt 100 långt och 70 djupp, dessto större dessto bättre,  uvljuss a och b 0.8 -0.10 de gillar att lite starkare ljus än bergarterna, man skulle kunna säga  att det är ungefär samma karv på ljuset som yemen.

 

kalcium och vitaminer engång i veckan för vuxna ( om jag minns rätt)

 

det är ungefär basics, det var ett tag sen jag hade en panter om jag har sagt nåt fel eller misat nåt viktigt  så är ni välkomna att kommentera det


151
77
Firemon:

Bra ventilation är viktigt.

du kommer upptäcka att väldigt många säger olika saker att det ska vara si eller så, så det bästa du kan göra är att försök läsa på så mycket du kan.

det finns även 2 olika läger vad gäller att ha din panter i en bur eller terrarium många förespråkar terrarium å andra en öppen bur.

Men som andra sagt tidigare så läs allt du kommer över å sen fråga mer på dom sakerna du undrar över, svårt å svara generellt vad som gäller för alla har sina egna ideer.

 

Lycka till och hoppas du skaffar en fantastiskt Panter för dom är helt underbara.

/Niklas


234
1
tinagustafsson:

tack så jättemycket för era svar! :)


234
1
tinagustafsson:

Ni som har panterkameleonter, vad har ni för växter i era terrarium, det finns ju massor av växter man kan ha, men vilka funkar bäst tycker ni, förslag? :)


105
27
Richard:

benjamin fikus! var kanon när mina var små mycket klätermöjligheter och greppvänliga för deras små "vantar" kostar desutom inte många tior :P


151
77
Firemon:

Ja som Richard säger Benjaminfikus är kanon, paraplyblommor funkar, gullranka (tror det stavas så)

Jag tror jag har nån lista ska se om jag kan skicka den till dej.

 

/Niklas


105
27
Richard:

www.chameleonparadise.net/information/live-plants/

 

där är ett par till tyvär finns de ju mycket växter som är giftigt och tänk på det att de har säkert använt en massa gödningmedel på plantagen som kanske inte heller är så trevligt vet inte hur pass skadligt det kan vara men varför chansa tvätta växten i en ljumen temperatur så du inte chockar den med för kallt eller varmt och plantera om i en annan kruka eller terrariet för att vara på det säkra :P


234
1
tinagustafsson:

okej tack för tipsen :) På måndag får vi vår lilla kameleont! :D

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild