Värmelampa och UVA/UVB

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
1
Laluna:
Hur fungerar dessa om man har dem utanför terrariet?

Jag trodde de skulle vara i terrariet men på en höjd så inte ödlan (skäggagam) i mitt fall kommer åt det. Har nät som en smalare bit i taket på glasterrariet bara. 

144
82
javan:
Laluna skrev:
Hur fungerar dessa om man har dem utanför terrariet?

Jag trodde de skulle vara i terrariet men på en höjd så inte ödlan (skäggagam) i mitt fall kommer åt det. Har nät som en smalare bit i taket på glasterrariet bara. 


Hur smalt pratar vi om? Är det finmaskigt nät? En bild vore fint

11
1
Laluna:

javan skrev:


Hur smalt pratar vi om? Är det finmaskigt nät? En bild vore fint


Har inte terrariet hemma. Hittade en bild från när det var igång sist. Är kanske 7 cm? 





11
1
Laluna:
javan skrev:


Hur smalt pratar vi om? Är det finmaskigt nät? En bild vore fint

11
1
Laluna:
Laluna skrev:


Har inte terrariet hemma. Hittade en bild från när det var igång sist. Är kanske 7 cm? 


 




11
1
Laluna:
Vad tusan!

kam inte få in bilden. Blir bara ditt citat om och om igen.

273
185
peter68:
Laluna skrev:
Vad tusan!

kam inte få in bilden. Blir bara ditt citat om och om igen.


Tror inte det går att länka bild. Du får ladda ner bilden på hårddisken och ladda upp den.

11
1
Laluna:

peter68 skrev:


Tror inte det går att länka bild. Du får ladda ner bilden på hårddisken och ladda upp den.


Tack! 


12
25
Phobos:
Laluna skrev:
Hur fungerar dessa om man har dem utanför terrariet?

Jag trodde de skulle vara i terrariet men på en höjd så inte ödlan (skäggagam) i mitt fall kommer åt det. Har nät som en smalare bit i taket på glasterrariet bara. 



Om det är en burk från Herr KuK terrarie, så har jag en likandan hemma. Om din UVB lampa avger värme kommer glaset på taket spricka, det hjälper inte om man har den så mitt i man kan. Jag löste det hela genom att försiktigt ta bort en del av glastaket och ersätta det med meshnät av metall...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild