Bioaktivt terrarium till horngroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
2
mtrvski:
Hej! 

Kommer en horngroda äta upp gråsuggorna i ett bioaktivt terrarium? Eller är det möjligt? 

5099
3873
Tropfrog:
Jag har ingen erfarenhet av horngrodor. Men känner på mig att det borde funka. Tropiska vita gråsuggor är i minsta laget för att mätta en horngroda som ligger i bakhåll. Dessutom jagar de väl främst byten på marken. Gråsuggorna lever nedgrävda.

Så det funkar med stor sannolikhet. Men det är alltid bäst att ha backup kultur att ympa in med jämna mellanrum ifrån.

Mvh
Magnus  

6
2
mtrvski:
Tack för svar! Misstänker också att den kommer lämna de små liven ifred. 

6
2
mtrvski:
Uppdatering: Mums, tycker grodan. Dock är hen ung och ganska liten, runt 5-6 cm, så kanske inte så konstigt. Vi ska testa meed mindre gråsuggor. Som tur var testade vi med några enstaka, så förhoppningsvis kan vi få igång en koloni i det separata terrariet. 

12
3
Legenden:
mtrvski skrev:
Uppdatering: Mums, tycker grodan. Dock är hen ung och ganska liten, runt 5-6 cm, så kanske inte så konstigt. Vi ska testa meed mindre gråsuggor. Som tur var testade vi med några enstaka, så förhoppningsvis kan vi få igång en koloni i det separata terrariet. 



Hen är nog en glupsk liten krabat haha!
Vissa horngrodor äter allt som rör sig och vissa får man nästan tvinga i maten, min groda rör knappt en syrsa som sitter precis framför ögonen. 

6
2
mtrvski:
Nu har vi köpt dvärggråsuggan och den funkar mycket bättre! :) 

5099
3873
Tropfrog:
mtrvski skrev:
Nu har vi köpt dvärggråsuggan och den funkar mycket bättre! :) 


Vad kul! Berätta gärna vilka gråsuggorna är så att andra kan lära och göra rätt.

Mvh
Magnus 

6
2
mtrvski:
Dwarf white isopods, eller Trichorhina tomentosa, blev det. Supersmå, väldigt fina. Och hoppstjärtar! 

5099
3873
Tropfrog:
Hmm. Jag trodde att det var de du testade som blev uppätna. Nåja, ännu mer som stärker min tes att dwarf White är de bästa gråsuggorna för bioaktivt terrarium.  Kul att det funkar.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
Hmm. Jag trodde att det var de du testade som blev uppätna. Nåja, ännu mer som stärker min tes att dwarf White är de bästa gråsuggorna för bioaktivt terrarium.  Kul att det funkar.

Mvh
Magnus 

Tycker du dom är bättre än Panamagråsuggor?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild