Kärrsköldpadda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
CsAj2017:
Någon som besitter kunskap om Kärrsköldpaddor och har tid och lust att ge mig råd i ett lite komplicerat ärende? 

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
CsAj2017 skrev:
Någon som besitter kunskap om Kärrsköldpaddor och har tid och lust att ge mig råd i ett lite komplicerat ärende? 

Skriv själva frågan här istället. Då kan även vi okunniga inom ämnet ta del av svaret och lära oss något.

111
116
aldabrachelys:
Jag kanske kan hjälpa dig.

8
0
CsAj2017:
Tack, jag har en kärrsköldpadda som rymmer ifrån akvariet. Hon vill inte vara där i. Hon klättrar ut. Akvariet 55 cm högt. Jag blir väldigt ledsen och orolig. Jag har en väl anpassad miljö för  en semiakvatisk sköldpadda, värmen är som den ska, vattnet är rent.   Jag upplever att jag gör allt jag kan för att hon ska ha det bra men det känns inte som hon har det bra. Hon vill bara krypa runt på golvet och klättra. Jag känner mig hemsk som har henne i sitt akvarie när jag måste gå och jobba.

Någon som upplevt detta beteende ifrån sin sköldpadda?

Medlem i SHF
3978
4995
Jonas_:
CsAj2017 skrev:
Tack, jag har en kärrsköldpadda som rymmer ifrån akvariet. Hon vill inte vara där i. Hon klättrar ut. Akvariet 55 cm högt. Jag blir väldigt ledsen och orolig. Jag har en väl anpassad miljö för  en semiakvatisk sköldpadda, värmen är som den ska, vattnet är rent.   Jag upplever att jag gör allt jag kan för att hon ska ha det bra men det känns inte som hon har det bra. Hon vill bara krypa runt på golvet och klättra. Jag känner mig hemsk som har henne i sitt akvarie när jag måste gå och jobba.

Någon som upplevt detta beteende ifrån sin sköldpadda?


Har du provat ett nätlock? Alternativt större akvarium :-) 

226
222
Formula76:
Har hon nån plats att gräva på? Många honor blir rent stolliga när de ska lägga ägg.
Men annars får du ha lock på akvariet, du kan ju inte ha den till att klättra ur och trilla ner, då slår den sig ju helt fördärvad.
Vad är det förr "kärrsköldpadda"? Vad för art?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild