Sjuk dvärgskäggis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
1
Starsprinkle:
Jag ska få hit en sjuk dvärgskäggis,lite som ett sista försök innan den avlivas då ägaren inte har tiden.

Den hade för några månader sedan bronkit som behandlades med antibiotika.
Nu ett tag har den haft väldigt kletiga ögon som den helst inte öppnar,tänkte jag ska börja badda med koksaltlösning flera ggr om dagen till att börja med.
Men så matvägran stackaren också och den är mycket mager.
Bomba mig med era bästa tips snälla?
Jag tror inte den har lång tid kvar men jag vill ge det ett försök.

5092
3863
Tropfrog:
Jag skulle avråda för att ta hand om sjuka djur av barmhärtighet. Det kan bli mycket dyrt. Bättre att den som orsakat djuret ohälsan tar hand om kostnaderna.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
Jag skulle avråda för att ta hand om sjuka djur av barmhärtighet. Det kan bli mycket dyrt. Bättre att den som orsakat djuret ohälsan tar hand om kostnaderna.

Mvh
Magnus 

Helt enkelt olika synvinklar. Titta t.ex (som jag skrev i en annan tråd) på GoHerping på yt. Han har ett företag som gör liknande saker. Enligt mig är det ett fantastiskt jobb de gör. Men inget för nybörjaren och man får verkligen gå all in så man inte förlänger ett lidande. Förstår om man vill köpa av uppfödare också och slippa sånt här.

TS:har du kontakt med veterinär? Tror de svarar bättre än några på ett forum där allt som finns att gå på är att den matvägrar och är slö i ögonen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild