Värmematta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
8
AndersTo:
Har en fråga om värmemattor.
jag har ett terrarium med en Ögonfransgecko där nattemperaturen ligger på 21 grader. Vill få upp den ett par grader.
Använder idag den här värmemattan:
www.granngarden.se/varmematta-nelson-garden-22-x-53-cm/p/1169741?gclid=CjwKCAiA5o3vBRBUEiwA9PVzapeIIo3Ov2ANcDorzVLPfocWnmJzgvB5woddG0gi4l_iZQgpeYOQhBoCDgcQAvD_BwE

Den höjer bara temperaturen en halv grad, jämfört med utanför terrariet. På produkten (som ju inte är gjord för terrariebruk) står det att den värms upp till 28 grader.
Terrariet är 70x45x60 cm. Bioaktivt med dräneringslager.

Nu till frågan: Vad är skillnaden mellan en värmematta för terrariebruk och den jag använder?


5061
3824
Tropfrog:
Skillnaden vet jag inte. Men tror inte är någon.

Om du har mattan under terrariet så kommer den inte att hjälpa mycket. Inte på värmen åtminstone. Däremot på luftfuktigheten, fukten i botten förångas och trycks upp i terrariet. Men var försiktig, det kan göra botten ogästvänlig för dina renhållare.

Vill du ha upp temperaturen i terrariet föreslår jag att du klistrar mattan på en av väggarna istället.

Mvh
Magnus  

27
8
AndersTo:
Jag förstår. Märkte att luftfuktigheten gick upp en del och det blev kondens i dräneringslagret.

Jag provar att tejpa den mot sidan så får vi se om det blir någon bättring.
Tack för svar!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild