(nybörjare) Ge alternativ föda till Skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
FreddyKrager:
Hallå,

har sett att det skrivs mycket om att man kan ge annan föda än syrsor, sallad och en o annan fet mjölmask. Det jag undrar är format om man t ex vill ge lite äpple, hittar inte det nånstans. Ska det rivas eller ska det vara ännu mindre bitar? Hon är ca sex månader gammal. 

1
0
starslin:
Ta en titt på befintlig tråd.
www.terrariedjur.se/forum/thread/849

1275
1724
Falk:
Det dom äter i naturen ska dom också äta i fångenskap i den mån det går.

1
0
Linda74:
Jag undrar vad ag ska mata surforbaslarver med . Har en del som jag matar min skäggis med lite då och då . Ska jag "rengöra" hos dom ?? Tacksam för svar så dom inte dör från mej ....

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Linda74 skrev:
Jag undrar vad ag ska mata surforbaslarver med . Har en del som jag matar min skäggis med lite då och då . Ska jag "rengöra" hos dom ?? Tacksam för svar så dom inte dör från mej ....

Det är viktigt att goutloada insekterna man köper i butik eller föder upp. Dvs mata dom med mycket näringsrik mat 24h innan du ger dom till, i detta fall, ödlan. Annars är dom bara ett tomt, näringsfattigt skal. Jag har ett lager bottensubstrat i form av havregryn och ger morötter och kattmat till mina zofobas (jag föder inte upp utan köper bara och matar bort alla på några veckor).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild