Sökes boa constrictor/kungpyton - musikvideo

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
andresthlm:
Hej!
Detta är min sista chans då jag letat överallt och sedan om det är någon som tar illa vid sig för denna fråga så ber jag om ursäkt för det redan nu.

Söker efter någon som kan tänka sig att låta sina ormar vara med i en musikvideo inspelning på onsdag kl 18 i Fruängen Stockholm?

SÖKER FLER ORMAR OCH GÄRNA STORA (boa constricor typ).

Självklart vill vi att du som ägare är med för ormens välmående.

Tycker du det skulle vara kul att låta din orm/ormar vara med, så skriv/PM.a så går vi vidare där ifrån.

P. S om någon känner att detta är fel så ber jag om ursäkt för detta. Är oerfaren angående ormar

200
258
Lordguras:
Finns ingen sund reptilägare som kommer låna dig några ormar. 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Tjena!

Tycker faktiskt att Lordguras har en väldigt bra poäng. En musikvideoinspelning är ett stressigt tillfälle för en orm. För dig som inte är så insatt så är ormar solitära djur som hellre bor själva i ett terrarium i lugn och ro, och det är mycket stress involverat i ett sånt här event.

Om jag personligen hade ormar så hade jag inte lånat ut dom, särskilt inte om det inte var ett lärosyfte (vilket jag inte antar i just en musikvideo) och i så fall var en lugn lokal utan mycket folk i och sånt. Om det gäller att en musikvideo ska vara cool, man skulle nästan kunna säga att det indirekt påverkar folks tragiskt nog negativa bild av ormar och dessutom antagligen är många stressmoment.


Kungspyton är förövrigt knappast någon stor orm, jämfört med en Boa constrictor ;)

Jag skulle säga att detta är just fel. Och om du får någon som nappar är det antagligen någon som nyss gått till djuraffären, knappast någon kunnig med år av erfarenhet och faktiskt vet vad hen snackar om.

321
444
Daniel_S:
EmanuelKarl skrev:
Tjena!

Tycker faktiskt att Lordguras har en väldigt bra poäng. En musikvideoinspelning är ett stressigt tillfälle för en orm. För dig som inte är så insatt så är ormar solitära djur som hellre bor själva i ett terrarium i lugn och ro, och det är mycket stress involverat i ett sånt här event.


Behöver inte vara så, jag har själv varit med på musikvideoinspelning med en sköldpadda och det var lugnt och mycket kontrollerat. Den inspelningen spelades dock in i etapper som sen klipptes ihop, så de klippen där sköldpaddan filmades skedde i lugn och ro.

Resultatet ser ni här: 

www.youtube.com/watch?v=RQe1cu50Tqk

Har även varit med på flera andra inspelningar/fotningar och aldrig stött på någon situation där jag känt att jag inte fått ha full kontroll på djuren och (till stor del) deras omgivning runtomkring. Ofta är det förstående och seriösa personer som jobbar med inspelningarna och som värderar djurens välmående. 

Men jag kan ju absolut inte säga att så alltid är fallet ...

273
185
peter68:
Håller med Daniel. Folk på en filminspelning kan inte springa runt och pilla på saker. Det är väldigt professionellt. Alla har sin uppgifter. Som Daniel så kan jag bara prata generelt.

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Hade jag haft en större orm ha de jag lånat ut den direkt. Hur räknar ni med att ormar ska få ett bättre rykte om inga ormar syns? Visst det är inte optimalt, men ibland får man väga för/nackdelar. Lugna sansade ormar tar ingen mer skada av en musikvideo än en föreläsning på ett naturbruks gymnasium 

28
50
Scarletmajesty:
En musikvideo är ju betydligt lugnare än en mässa tillexempel, där hör jag ingen som klagar att det stressar ormarna i onödan. En hel dag där folk kikar på dem, höga ljudnivårer, inte optimala förhållanden under dagen samt sedan transport och nytt hem.. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild