Någon som har köpt från Bion terrarium center??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
Djur ifrån Bion som ska hämtas i Hamm importeras till EU av DDI (dutch dragon imports) och kan efter "en del" köande hämtas upp på mässan.
Bion har bra djur men resan är självklart stressande för känsliga djur.

Det finns dessutom privata uppfödare i EU på alla dom Uroplatus arter dom har till salu.

157
375
curtus:
Fredde_C skrev:
Djur ifrån Bion som ska hämtas i Hamm importeras till EU av DDI (dutch dragon imports) och kan efter "en del" köande hämtas upp på mässan.
Bion har bra djur men resan är självklart stressande för känsliga djur.

Det finns dessutom privata uppfödare i EU på alla dom Uroplatus arter dom har till salu.


Efterson Bion är beläget i Ukraina så behöver dom inte använda sig av DDI för att importera djuren till EU ;) Däremot använder dom sig säkert av DDI om dom ska Eportera djur UT från EU.

Och precis som det sagts innan så betyder "skickar i hela Europa" inte leverans hem till dörren utan du får helt enkelt göra en import med allt vad det innebär och hämta djuren på flygplatsen.

Att få djuren till Hamm eller någon anna Europeisk mässa är nog det lättaste och ska man inte dit själv så finns det ju gott om folk som erbjuder transporthjälp mot ersättning.

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
curtus skrev:


Efterson Bion är beläget i Ukraina så behöver dom inte använda sig av DDI för att importera djuren till EU ;) Däremot använder dom sig säkert av DDI om dom ska Eportera djur UT från EU.

Och precis som det sagts innan så betyder "skickar i hela Europa" inte leverans hem till dörren utan du får helt enkelt göra en import med allt vad det innebär och hämta djuren på flygplatsen.

Att få djuren till Hamm eller någon anna Europeisk mässa är nog det lättaste och ska man inte dit själv så finns det ju gott om folk som erbjuder transporthjälp mot ersättning.


"We send all or animals to Europe". men tror inte trådskaparen bryr sig om jag skrev "importerade till EU" när det skulle vara Europa men frakten och utlämningen är det DDI som sköter. 

157
375
curtus:
Fredde_C skrev:


"We send all or animals to Europe". men tror inte trådskaparen bryr sig om jag skrev "importerade till EU" när det skulle vara Europa men frakten och utlämningen är det DDI som sköter. 



Sorry, my mistake :) 
Hade ingen aning om att DDI sysslade med sådana "små" frakter:) 

152
227
TowerOfGray:
  

152
227
TowerOfGray:

UPPDATERING!

 

Jag valde att köpa 2.2 Uroplatus Phantasticus från Bion. 

Det var absolut inga problem, men dom fick hämtas upp i Amsterdam från Deutch Dragon Import. 

DDI tog hand om alla Cities papper så att dessa kunde komma in i EU från Ukraina, och sedan in till Sverige. 

Ödlorna i sig kostade en hel del, men i det priset ingick allting som behövdes för att kunna hämta dom från DDI.  

 

 


1228
464
leedragon:
TowerOfGray skrev:
UPPDATERING!

 

Jag valde att köpa 2.2 Uroplatus Phantasticus från Bion. 

Det var absolut inga problem, men dom fick hämtas upp i Amsterdam från Deutch Dragon Import. 

DDI tog hand om alla Cities papper så att dessa kunde komma in i EU från Ukraina, och sedan in till Sverige. 

Ödlorna i sig kostade en hel del, men i det priset ingick allting som behövdes för att kunna hämta dom från DDI.  

 

 



Hur ser djuren ut att må? fanns det några märkvärdigheter angående djuren efter en sån långt frakt?

152
227
TowerOfGray:

Dom blev packade på en torsdag (2:dra dec) och transporterade till DDI, jag plockade upp dom på lördagen (5:te) därpå och kom hem på måndag morgon(7:de dec). 

Det var definitivt bäst att ha med sig en sprej flaska med vatten. Dom var törstiga och drack mycket vatten när jag sprejade dom, men för övrigt pigga och alerta. Visade heller inte tecken på att vara dyhadrerade.

På måndag morgon, så fort vi kom hem så åkte dom in i sina karantrantän lådor, och på kvällen kastade jag i mat och alla käkade galant! 

Lite bilder:

 


157
375
curtus:
Riktigt fina!
Hur fungerade det att resa i Europa nu?
Har själv några ormar som jag ska hämta i Tyskland men det känns ju som att det kan vara problematiskt. 

Mvh Patric 

152
227
TowerOfGray:

curtus skrev:
Riktigt fina!
Hur fungerade det att resa i Europa nu?
Har själv några ormar som jag ska hämta i Tyskland men det känns ju som att det kan vara problematiskt. 

Mvh Patric 


Det var absolut inga problem!

Vi transporterade också 7 st boa ormar till några uppfödare från Tyskland till Sverige, samt mina 4 geckos. 

Vi åkte färja från Trelleborg till Rostock och då hade dom inte ens kollat våra pass. Det var bara att åka in på färjan och sedan ut.

När vi var påväg från Amsterdam så plockade vi då ormarna i Tyskland och åkte upp till Danmark och sedan vidare genom bron till Malmö. Vid gränsen till Svergie så gick dom genom alla uppfödar papper och kollade så jag hade tillstånd av Jordbruksverket då jag hade med mig 11 st djur och vi var endast 2 i bilen. 

Värt att nämna att dom också gick noggrant genom hela bilen och alla våra kläder för att försäkra sig om att vi inte försökte smuggla in något... Jag fick höra att dom höjde säkerheten vid gränsen pga terrordåd och annat. 

Men allt var i sin ordning och vi fick åka vidare efter 15 minuter!

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild