Iguana Zoo, varifrån tog de hem greker till försäljning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

21
4
Binchi:

Har frågat tidigare om någon visste vem som ägde och fick svar. 

Jag har varit i kontakt med Totto E, ägare 1995, men han har inget svar på var greker som såldes på hans zooaffär kom ifrån. 

Ställer nu min förhoppning till att kunna få redan på var affären fick sina landsköldpaddor ifrån. Detta var ju en epok då det inte krävdes chip eller cites. Det trädde i kraft 1/6-97, och den adopterade greken jag har lär vara förr i januari -94. 

Det skulle vara roligt att veta på ett ungefär varifrån han härstammar. 


1228
464
leedragon:
Binchi skrev:
Har frågat tidigare om någon visste vem som ägde och fick svar. 

Jag har varit i kontakt med Totto E, ägare 1995, men han har inget svar på var greker som såldes på hans zooaffär kom ifrån. 

Ställer nu min förhoppning till att kunna få redan på var affären fick sina landsköldpaddor ifrån. Detta var ju en epok då det inte krävdes chip eller cites. Det trädde i kraft 1/6-97, och den adopterade greken jag har lär vara förr i januari -94. 

Det skulle vara roligt att veta på ett ungefär varifrån han härstammar. 



har inte svar på din fråga men ville bara säga att det var jävligt synd att de stängde den butik. heltklart den bästa i trakterna.

Medlem i SHF
87
67
do_it:
De köpte/ bytte ju säkert in från alla möjliga håll så förstår att de inte har ngn koll på ursprung.. Jag bytte varanungar mot material då de helt plötsligt inte ville ge pengar som va överenskommet..

21
4
Binchi:

Det är rätt spännande att folk tycker så olika om denna butik. 

Jag fick ju tag på Totto E, men han kunde ju inte svara. Har iaf kvitto på greken som är köpt därifrån och har kontakt med hon som köpte honom. 

Överlag av allt material jag läst om butiken är det verkligen bra att de stängde. 

 


173
261
ricard:
Binchi skrev:
Överlag av allt material jag läst om butiken är det verkligen bra att de stängde.


Det är ganska enkelt att vara efterklok. Självklart skall man följa regler, men inte så många år före Totto öppnade dörrarna till sin butik, och däremed också öppnade upp för oss reptilintresserade, var det mesta av reptiler förbjudna då det rådde en annan lagstiftning före 90-talet. Vi har alla lärt oss och jag tror verkligen inte Totto var värre än någon annan. Vi gjorde så gott vi kunde med det vi visste, precis som nu.
:)

Ha det gott och lycka till med dina paddor! Du gör ett bra jobb märker jag! :D


Ricard

21
4
Binchi:

Tack, känns bra med ditt svar. 

Jag har verkligen varit arg kan jag säga. Greken som nu bor hos mig, fyllda 26, mår förhållandevis väldigt bra. Första köparen frångick rekommendationer att ge kattmat och gav honom olika salladssorter och ogräs. Värre har det gått med andra som dött p g av förvuxna för små skal och förvuxna kroppar. 


Jag retar mig mest på att T.E var så ovillig att försöka svara. Kanske är det kapitlet i hans liv en sorgebit. 


Med vänlig hälsning, 
????????

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild