En av mina gekko vill inte äta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
0
Elinejag123:
Vi har 3 st gekkos, vi har 3 honor, syskon. Men den mellersta vill inte äta och har inte vela sen den 25/10 när vi hämta dom medans hennes syskon äter glatt. Hon ömsar och de verkar inte va nå annat som krånglar med henne då hon rör sig och är livlig. Lite orolig bara då hon inte vill äta. Dom som födde upp dom matade med mjölmaskar och de gör vi med 

99
86
murbo:
Elinejag123 skrev:
Vi har 3 st gekkos, vi har 3 honor, syskon. Men den mellersta vill inte äta och har inte vela sen den 25/10 när vi hämta dom medans hennes syskon äter glatt. Hon ömsar och de verkar inte va nå annat som krånglar med henne då hon rör sig och är livlig. Lite orolig bara då hon inte vill äta. Dom som födde upp dom matade med mjölmaskar och de gör vi med 


Vilken art av gecko rör det sig om? 
Har ni dom i samma terrarium?
Släng gärna in bilder på terrariet så blir det lättare att hjälpa :-) 
Mjölmaskar är för övrigt en mycket fet mat som inte ska ges som huvudföda utan mer som godis någon gång ibland eller lite extra om djuret behöver lägga på sig lite ;-)

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Leopardgeckos kan vara så att vissa individer bara vill ha en sorts insekt och totalvägrar allt annat. Testa dubiakackerlackor och syrsor. Vissa säger att mjölmask är för det mat, medans jag inte hittat någon källa på det och när det tas upp finns det en användare här som länkar massa källor för motsatsen. Oavsett känns det dumt att chansa.

Bor de tillsammans, hur stort är terrariet, vilka temperaturer har du på varma och kalla sidan. Släng med en bild på hur terrariet är inrett. 

6
0
Elinejag123:
De är leopardgekko
Vi har ungefär 24 grader i de 
De bor tillsammans då dom gjort de sen dom var små 
Terrariumet är ca 120 långt resten kommer ja inte ihåg så nu på rak arm. Dom som hade dom som bebisar mata med mjölmaskar därför vi gör de med.

6
0
Elinejag123:

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Elinejag123 skrev:
De är leopardgekko
Vi har ungefär 24 grader i de 
De bor tillsammans då dom gjort de sen dom var små 
Terrariumet är ca 120 långt resten kommer ja inte ihåg så nu på rak arm. Dom som hade dom som bebisar mata med mjölmaskar därför vi gör de med.

Att förra ägaren matade dom med mjölmask och hade dom tillsammans gör det inte helt plötsligt seriöst. Likaså att ha alla i samma terrarium. Reptiler är solitära djur som trivs bäst ensamma. Troligen så är det så att det har blivit den ej dominanta individen. Jag skulle åtminstone ta ut den som inte äter

24 grader i hela terrariet? Alldeles för lite, de ska ha en värmegradient på 30-35 grader på varma sidan och typ 24-25 på den kalla sidan. Sedan kan de gå till sidan de vill och sitta i mitten om de vill ha mitt emellan.


Inredningen kanske även kan kommenteras. Om du söker på hur de lever i det vilda så är det mer klippigt, inte öppen öken på det här sättet. Jag hade även haft minst två gömställen per individ och dessutom två fuktlådor. 

Hanterar du dom något?

1275
1724
Falk:
Ös på med mera inredning. 
Svårigheter med att skyla sej kommer att ge sjuka djur.

6
0
Elinejag123:
Jo vi håller på å köper och fixar. De tar lite tid men vi köper å fixar nytt typ varje vecka 

6
0
Elinejag123:
Vi är inne på att bygga egen bakgrund av fogskum och fixa lite gömmor å så i

1275
1724
Falk:
Inredning plockar man utifrån 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild