Sjuk (förkylning) nätpyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Westman skrev:


 

Vilken lokalitet är det?


Vilken lokalitet är superdvärg?

Medlem i SHF
130
63
Majste:
AllanRiis skrev:


Hej, du kan behandla det med baytril för oral användning
Kräver recept från veterinären, du behöver 0,6 ml per 2 kg kroppsvikt
behandlingen tar 10 dagar, med baytril en gång om dagen
Mvh
Allan


Tack, då ska jag fråga min veterinär angående det!

100
165
AllanRiis:
Majste skrev:

Vilken lokalitet är superdvärg?



Super dvärgar
- Kalatoa, Madu och Karompa - vanligtvis cirka 6-8 fot., exceptionellt är cirka 9-10 fot.

- Kayuadi - (jampeanus underart) - anses antingen vara en stor super dvärg eller en liten dvärg - mellan 7-10 fot.

dvärgar
- Selayer Islands - (saputrai underarter) - i genomsnitt 10-13 fot, exceptionellt är upp till 16 fot. '.

- Jampea - möjlig även sub-art jampeanus - men har också rapporterat att de når ungefär 16 fot. '.

Mvh
Allan

281
366
Cartaq:
Majste skrev:

Vilken lokalitet är superdvärg?

localityretics.wordpress.com

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Majste skrev:


Håller helt med! Har funderat på om uppfödarbeviset är skrivet av någon som inte har koll..  

Har du någon koll på en kunnig veterinär som jag skulle kunna ringa? 


Den enda kunniga veterinären jag personligen haft kontakt med heter Irene ahl och har klinik i järbo, utanför Sandviken Gävleborgs län. Dock har jag tyvärr inget telefonnummer då jag har ny telefon. Hon var furuviksparkens veterinär förr, om det hjälper om du ska leta nummer :-) det är den enda jag med säkerhet vet är riktigt duktig på ormar. Finns säkert fler i landet såklart :-) 

Jag såg bild på din "superdvärg" på din sida. Ser ut som någon typ av albino och kanske någon mer färgvariant? Det betyder att den har gener/blod från fastlandsnätpytons, hur många procent kan bara uppfödaren svara säkert på. Så i mina ögon varken en superdvärg eller dvärgnätpyton :-) inte en ren dvärg åtminstone. 

Finns inga morfer på dom mindre öarna som dvärgarna härstammar ifrån :-) då har dom blandat olika nätpytons, tyvärr. 

Ett lika bra husdjur såklart! Men ingen riktig dvärg eller superdvärg. 

157
375
curtus:
Cesar Guevara i Krokek utanför Norrköping är kanon på reptiler!
krokeksveterinar.se/

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Jonas_ skrev:


Den enda kunniga veterinären jag personligen haft kontakt med heter Irene ahl och har klinik i järbo, utanför Sandviken Gävleborgs län. Dock har jag tyvärr inget telefonnummer då jag har ny telefon. Hon var furuviksparkens veterinär förr, om det hjälper om du ska leta nummer :-) det är den enda jag med säkerhet vet är riktigt duktig på ormar. Finns säkert fler i landet såklart :-) 

Jag såg bild på din "superdvärg" på din sida. Ser ut som någon typ av albino och kanske någon mer färgvariant? Det betyder att den har gener/blod från fastlandsnätpytons, hur många procent kan bara uppfödaren svara säkert på. Så i mina ögon varken en superdvärg eller dvärgnätpyton :-) inte en ren dvärg åtminstone. 

Finns inga morfer på dom mindre öarna som dvärgarna härstammar ifrån :-) då har dom blandat olika nätpytons, tyvärr. 

Ett lika bra husdjur såklart! Men ingen riktig dvärg eller superdvärg. 



Så kan det absolut vara! Hon är uppfödd av retic planet
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild