Vilken spindel passar bäst att fånga in?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
3
Djen:
Egentligen vill jag ha en tarantella. Familjen vägrar dock och hotar med att flytta om jag skaffar en sådan. Plan b är därför att fånga mig en liten spindel. Tips på lämplig art att ha inomhus i vinter?

5089
3861
Tropfrog:
Är inte de flesta svenska spindlar anpassade för vårt klimat? Bara en tanke, det kanske inte passar att hålla dem i rumstemperatur en hel vinter?

En liten petimeter också som kan visa sig ack så viktig:

sv.wikipedia.org/wiki/Tarantella

sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5gelspindlar

Du får ursäkta. Men om du så småningom ändå ska skaffa fågelspindlar så är det bra att ha rätt på detta. Har själv gjort bort mig det grövsta på detta. Var lite pinsamt.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Husspindlar lever ju inne på vintrarna och är anpassad till det. Du kanske bör ha lite fuktigt och  spraya med kallt vatten ofta samt ställa på sval plats så blir det lite kallare för den. Tror dock den klarar sig.

8
3
Djen:
Tropfrog skrev:
Är inte de flesta svenska spindlar anpassade för vårt klimat? Bara en tanke, det kanske inte passar att hålla dem i rumstemperatur en hel vinter?

En liten petimeter också som kan visa sig ack så viktig:

sv.wikipedia.org/wiki/Tarantella

sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5gelspindlar

Du får ursäkta. Men om du så småningom ändå ska skaffa fågelspindlar så är det bra att ha rätt på detta. Har själv gjort bort mig det grövsta på detta. Var lite pinsamt.

Mvh
Magnus 


1275
1724
Falk:
Kommer inte att funka och det är något som Kajsa Mellbrand ( araknolog) tagit upp flera ggr i bla spindelnätet ( fb grupp)

En liten rättelse: Tarantella är en italiensk folkdans och den mest korrekta benämningen är fågelspindel, eller Theraphosid om man ska vara riktigt jäkla petig

8
3
Djen:
EmanuelKarl skrev:
Husspindlar lever ju inne på vintrarna och är anpassad till det. Du kanske bör ha lite fuktigt och  spraya med kallt vatten ofta samt ställa på sval plats så blir det lite kallare för den. Tror dock den klarar sig.

Tack för svar!

Jakten på ny kompis har börjat!

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Falk skrev:
Kommer inte att funka och det är något som Kajsa Mellbrand ( araknolog) tagit upp flera ggr i bla spindelnätet ( fb grupp)

En liten rättelse: Tarantella är en italiensk folkdans och den mest korrekta benämningen är fågelspindel, eller Theraphosid om man ska vara riktigt jäkla petig

Spännande spännande. Jag brrukade fånga husspindlar innan jag fick ha fågelspindlaroch matat med dubia och haft i rumstemperatur. Fungerade prima, eller missade jag något viktigt?

1275
1724
Falk:
Husspindlar kanske funkar men jag tänkte på svenska spindlar utifrån. 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Falk skrev:
Husspindlar kanske funkar men jag tänkte på svenska spindlar utifrån. 

Fettspindlar (det TS antagligen lade upp en bild på i en annan tråd, men jag tyckte den såg större än den var. Fettspindlar är bara 1-2 cm någonting) är ju också en inomhusart så bör gå. 

77
29
Insecta:
Djen skrev:
Egentligen vill jag ha en tarantella. Familjen vägrar dock och hotar med att flytta om jag skaffar en sådan. Plan b är därför att fånga mig en liten spindel. Tips på lämplig art att ha inomhus i vinter?

Korsspindel är rolig spindel men du behöver större Terrarium 30x30x30 så den kan spinna sitt nätt ordentligt dom anpassar sig kanske bra till burkarna oavsett storlek, lättast att hitta vid garage portar där lampor finns nu mot sommaren leta efter stort nätt på kvällen så sitter den i mitten på dagen gömmer dom sig i något hål i närheten 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild