Nytt terrarium beställt - Vikter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
9
Pythony:

Tjenare, kanske en liten dum fråga men.

Min lilla nudel börjar bli stor så hon ska få sig ett nytt terrarium då hon vuxit ur sin nuvarande bostad.

Så jag har beställd ett Exoterra 90x45x60..

Leverantören levererar dock endast fram till port och ingen bärhjälp därifrån och jag har ju 5 våningar utan hiss att dra upp det fanskapet..

Är det möjligt att lyckas med själv eller bör jag försöka övertala någon kamrat att komma och hjälpa mig få upp mähät i lägenheten?

Normal stark man haha


5104
3879
Tropfrog:
Vikten är inga problem om du är normalstark. Frågan är mer om du har tillräckligt armomfång för att greppa det bekvämt.

Mvh
Magnus 

28
12
ontheprowl:
Jag har flyttat exoterra 90*45*90 upp på övervåningen själv så nog går det. Som sagt, det är inte för tungt, bara otympligt. Jag hade nog bett om hjälp med fem trappor.

281
366
Cartaq:
Jag drog upp mina fyra IMCages på 180x60 tre våningar själv, så ett exoterra är en njutning för själen.

5104
3879
Tropfrog:
Cartaq skrev:
Jag drog upp mina fyra IMCages på 180x60 tre våningar själv, så ett exoterra är en njutning för själen.


Jag kånkade upp full size kyl och frys i fabriksförpackning en och en halv trappa med lågt till tak. Visst hade jag velat ha hjälp, men det går om man tänker innan och jobbar metodiskt.

Ja, detta borde vara en baggis.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild