Racksystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

1229
464
leedragon:

Faktiskt inte, många djur trivs i bizarra ställen bättre än vad vi tror de skulle trivas, läste i ett annat forum där en kille berättade sina erfarenheter om fåglar och hur  han gick mot strömmen istället för att sätta dem i större inhängnader, satte han de mindre fåglarna i dem. De kände sig då tryggare och började föröka sig för första gången, sedan var det något liknade exempel med kameleonter som jag inte riktigt minns för tillfället.

 

Vad jag vet så är grön trädpyton en trädlevande art, men som det nu är, håller man dem i burkar som är längre än vad de är höga och genom det har man sluppit fler dödsfall där ormen klättrar högst upp och matvägrar.

 

Allt är inte som man först tror med djur.


13
36
Jimma:

Trivs de inte i terrarium så har ni gjort fel.

Är man ute efter att bara försöka tjäna pengar på sina djur, så köp rack. 

Men handen på hjärtat, hur kul är det att ha djur i rack? Nej inred era terrarier ordentligt med bra gömställen och levande växter mm så kommer ni få djuren att visa sig i sitt "rätta" element.

mvh


1229
464
leedragon:

Läs va jag skrev igen, djuren trivs bättre på bisarra ställen än där man tror att det ska vara bäst för dem.

 

Jag är emot dem som försöker tjäna pengar på djuren, vilket är praktiskt omöjligt egentligen. Det absolut bästa borde vara att stödja bevaringsprojekt för deras ekosystem och sluta handla djur, låta dem leva där de hör hemma, men jag tror inte det kommer att bli så heller.


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

Vad jag vet så grön trädpyton en trädlevande art, men som det är nu, håller man dem i burkar som är längre än vad de är höga och genom det har man sluppit fler dödsfall där ormen klättrar högst upp och matvägrar.

 

Har jag aldrig hört talas om


43
3
danneler:

Fattar inte att alla ska lägga sig i och ha massor av åsikter om en massa skit … Har ni så extremt behov av att andra ska veta vad ni tycker? Skapa då en tråd som handlar om det är rätt eller fel att ha racks.

 

Här kan du handla racks i alla storlekar.. www.ms-reptilien.de/index.php?cPath=4_48_833

 

Sådana här vet jag med att folk ersätter racks med www.ms-reptilien.de/product_info.php?products_id=19481&imagenr=

Från en sida som åtminstånde jag litar på.

Att bygga ett racksystem är rätt lätt och billigt med! Finns många bra filmer på Youtube som visar hur dom bygger sina racks.


47
0
svilenius:

Det enda jag vill är att mina djur ska må bra, vilket de inte verkar göra i terrarium. Har haft terrarium med ordentliga gömställen, växter mm, men han matvägrade i ungefär 3 månader så jag var tvungen att flytta honom till en mindre låda och vips så åt han på första försöket. 

Har även en annan liten kille som inte ville äta, så han fick flytta till en kompis i Sthlm där han nu bor i racksystem, det krävdes några assistmatningar men nu äter han helt felfritt. 

Mina djur växer ju och jag måste skaffa nytt åt dem, jag vet inte om jag vågar bygga nya terrarium då chansen finns att de inte mår bra i dem. Så frågan är ju om man ska ta den risken, att lägga ut pengar på nya terrarium, eller bygga racksystem. 

 


1229
464
leedragon:

svilenius det ungefär det jag går in på


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

danneler

2a länken är ju terrarium.

blir det ju inte racksystem längre.


27
11
LudvigN:
leolina skrev:
Sverige borde ta efter Tyskland när det gäller just kungspyton. Där är det undantag från reglerna för just kungspyton så att de får hållas i rack just för att de trivs bättre och fungerar bättre när de hålls på det sättet.



Är det någon som har försökt att få igenom det?

733
295
markusbabs:
Det är troligtvis mycket lättare att bara knipa käft om man nu har djuren i rack, hehe :)

Dom på jordbruksverket verkar ha viktigare saker för sig än att bry sig om reptiler...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild