Anolisar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

26
3
Uioy:
Hej


Jag skulle vilja ha en regnskogs levande ödla,
Så jag hittade en som heter anolis, jag har läst hör på sidan om anolis men jag vill höra från er. 

1 är anolisar skygga eller ser man dem mycket. 

2 kan man göra dem handtam, så att man kan städa. 

3 och hur är det att ha dem enligt er. 

Tack på förhand

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:

Uioy skrev:
Hej


Jag skulle vilja ha en regnskogs levande ödla,
Så jag hittade en som heter anolis, jag har läst hör på sidan om anolis men jag vill höra från er. 

1 är anolisar skygga eller ser man dem mycket. 

2 kan man göra dem handtam, så att man kan städa. 

3 och hur är det att ha dem enligt er. 

Tack på förhand

1. Jag skulle inte kalla dom skygga om du inte skrämmer dom eller springer till terrariet hastigt. Om du typ jagar dom mycket kommer dom antagligen också bli rädda. 


2. Tror anolisar är extremt svåra att få handtama. Men om du kör bioaktivt regnskogsterrarium (med kryp som "städpatrull" och falsbottem m.m.) kommer du förmodligen inte behöva städa, på ett par år, såvida du gjort terrariet bra och väl. Kolla pilgift.se, den bioaktivt delen med hur du gör ett bioaktivt terrarium kan du läsa där. Sedan är tempen annorlunda, du kanske också måste torka rutorna själv om dom bajsar där.

jag försöker stegvis lära mina husgeckos att ta dubia från handen, det kommer underlätta en del. Kan tänka mig att det fungerar med anolis med. Fast städar ju hittills aldrig för det är bioaktivt men är en trygghet med dom snabba att om de rymmer när terrariet är öppet ska man kunna lura upp dom i handen.


3. Enligt min erfarenhet är de väldigt roliga och skuttar runt och sånt, extremt kul att titta på. Jag har aldrig haft egna men jobbat gratis i djuraffär där det fanns/finns.


26
3
Uioy:
Ok tack, för det skulle ju vara kul att handmata dem. 

26
3
Uioy:
Hej igen, tror du att man kan få t ex när man städar att få dem att klättra upp på en. 

5099
3873
Tropfrog:
Det är säkert möjligt. Men det gagnar inte djuret någonting. Vill man ha keldjur så är det bättre att satsa på pälsdjur.

Mvh
Magnus 

26
3
Uioy:
Ok tack, menade så att dem inte blir rädd så fort man kommer i närheten. 

5099
3873
Tropfrog:
De flesta djur lär sig att förknippa sin ägare med mat förr eller senare.

Mvh
Magnus 

26
3
Uioy:
Ok tack så mycket

26
3
Uioy:
Är anolisar lätta att tag på? 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Uioy skrev:
Är anolisar lätta att tag på? 

Ja
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild