Humlepadda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5061
3824
Tropfrog:
viper66 skrev:
Det var ju till och med ganska enkelt att hitta hummelpaddor i Sverige:) 


Tja, när jag aktivt letade var det inte lätt alls. Det gick några timmar utan framgång. Sen om det beror på person eller tidpunkt vet jag inte.

Måste erkänna att jag inte försökte igen i innan jag postade.

I övrigt håller jag med om att det alltid är bättre att vända sig direkt till uppfödare. Om uppfödaren är i Sverige eller utomlands tror jag spelar mindre roll för kvalitén på djuren. Finns det i Sverige är det ju en logistisk fördel. Sen är det väl aldrig fel med lite lokalpatriotism, så länge det inte spiller över.

Mvh
Magnus 

6
1
KatarinaL:
viper66 skrev:
Det var ju till och med ganska enkelt att hitta hummelpaddor i Sverige:) 


Tack för hjälpen!!
Och tack alla andra som har svarat! Kom jättegärna med fler tips och förslag! :)

6
1
KatarinaL:
Amphibia skrev:
Tjo!

Har inga till salu just nu men det kommer om några månader igen


Halloj! Är det du som har paddorna? Går det bra att ställa några fler dumma frågor privat? =)

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
KatarinaL skrev:


Halloj! Är det du som har paddorna? Går det bra att ställa några fler dumma frågor privat? =)

Om det inte är privata affärer kan du väl skriva i forumet så fler kan se dina frågor och lära sig? ;)

Om du gillar pilgift så är pilgift.se en helt fantastisk sida. 

6
1
KatarinaL:
EmanuelKarl skrev:

Om det inte är privata affärer kan du väl skriva i forumet så fler kan se dina frågor och lära sig? ;)

Om du gillar pilgift så är pilgift.se en helt fantastisk sida. 


Ja det kan jag förstås göra, smart tänkt :)
Jag ska kika! Har huvudet fullt av olika arter, vet knappt vad som är upp eller ner längre haha!

6
1
KatarinaL:
Här är några funderingar kring humlepaddorna. Flera är grundläggande eftersom jag inte hittat så väldigt mycket om dem på svenska och jag inte riktigt litar på all utländsk information om välmående.
Hur stort terrarie rekommenderas? De jag har sett på yt är väldigt små. Jag har också både sett de som lever med väldigt mycket vatten och simmar, och de som går på torr mark. Vad är bäst?
Hur många ska hållas samtidigt för bästa trevnad? Och är det lätt att se skillnad på dem?
Då jag bor i en lägenhet är jag också nyfiken på hur mycket de låter, särskilt på natten. Lägenheten ljudisoleras men måste ändå fråga :)
Vad ger du för föda?
Livslängd?
Jag har ingen brådska som helst med svar eller inköp, köper inga djur förän lägenheten är färdigrenoverad.
-

Om någon sitter på info om storögd trädgroda är det också intressant!

6
5
Amphibia:
Fråga på bara.

Går det att ställa in så man kan få mail när någon svarar i tråden eller skickar om e rätt sällan inloggad..

6
5
Amphibia:
KatarinaL skrev:
Här är några funderingar kring humlepaddorna. Flera är grundläggande eftersom jag inte hittat så väldigt mycket om dem på svenska och jag inte riktigt litar på all utländsk information om välmående.
Hur stort terrarie rekommenderas? De jag har sett på yt är väldigt små. Jag har också både sett de som lever med väldigt mycket vatten och simmar, och de som går på torr mark. Vad är bäst?
Hur många ska hållas samtidigt för bästa trevnad? Och är det lätt att se skillnad på dem?
Då jag bor i en lägenhet är jag också nyfiken på hur mycket de låter, särskilt på natten. Lägenheten ljudisoleras men måste ändå fråga :)
Vad ger du för föda?
Livslängd?
Jag har ingen brådska som helst med svar eller inköp, köper inga djur förän lägenheten är färdigrenoverad.
-

Om någon sitter på info om storögd trädgroda är det också intressant!


amphibia.se/?page_id=3064
Du Kan hitta lite allmän info här 

Du kan ha en stor burk med mina går omkring ofta o klättrar gärna bland grenar har min grupp i ett 700x700x700 mm terrarierum.

De behöver inte leva i grupp för att trivas men har aldrig sett tecken på att de far illa om det, enda gången jag sett bråk är när hannarna spelar i regnkammaren o brottas med varandra (ser förövrigt väldigt fulroligt ut)

Du ser skillnad på att honorna är mycket större när de är vuxna.

Ljudet när de spelar är absolut inget som du kommer bli störd av de spelar endast vid regn så du kan höra en liten trudelutt efter du duschat terrariet.


Finns videos på amphibia.se när de spelar så du kan höra hur de låter.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild