Forumetik

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

100
165
AllanRiis:
Jag har aldrig sett ett forum med så mycket hetz på användare som ber om hjälp.
Trådarna är kapade med likgiltiga inlägg, och svar diskuteras så verkliga svar försvinner i tråden.
Om du inte har något att bjuda in bör du avstå från att svara.
Håll forumet rent och vänligt.
Det här är bara min åsikt.
Ledsen för den dåliga översättningen jag är danska.
Mvh Allan

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
AllanRiis skrev:
Jag har aldrig sett ett forum med så mycket hetz på användare som ber om hjälp.
Trådarna är kapade med likgiltiga inlägg, och svar diskuteras så verkliga svar försvinner i tråden.
Om du inte har något att bjuda in bör du avstå från att svara.
Håll forumet rent och vänligt.
Det här är bara min åsikt.
Ledsen för den dåliga översättningen jag är danska.
Mvh Allan

Tror att en del av det kommer ifrån att det faktiskt gäller levande djur. Säg ett forum om typ stickning, om man gör fel så är stickningen misslyckad. Om man gör fel här kan man i vissa fall ha ett dött djur eller djur som ej mår bra. Därför rör det även upp mer känslor på något vis, och ofta kan det då bli att man skriver på ett sätt så det låter väldigt dumt/taskigt/whatever även om det inte är tanken.

Men jag håller helt med dig till 100% det är ganska hetsigt här och det är något som nog alla måste tänka på.

100
165
AllanRiis:
EmanuelKarl skrev:

Tror att en del av det kommer ifrån att det faktiskt gäller levande djur. Säg ett forum om typ stickning, om man gör fel så är stickningen misslyckad. Om man gör fel här kan man i vissa fall ha ett dött djur eller djur som ej mår bra. Därför rör det även upp mer känslor på något vis, och ofta kan det då bli att man skriver på ett sätt så det låter väldigt dumt/taskigt/whatever även om det inte är tanken.

Men jag håller helt med dig till 100% det är ganska hetsigt här och det är något som nog alla måste tänka på.


Tack för ditt svar EmanuelKarl, jag vet att det handlar om djur, men det var inte vad jag ville säga, det handlar mer om hur människor adresserar varandra här på forumet och kapare trådar med likgiltiga kommentarer.

49
47
Dangernoodle:
Jag håller med dig Allan, någon ställer en fråga sedan får de ett hetsigt svar tillbaka då vågar de inte fråga om mer saker och så går det snett med djuret eller det saken handlade om ändå.
mvh Nils

5061
3824
Tropfrog:
Jag har sett liknande trådar på andra forum. Och tro mig, de urartar alltid på samma sätt. Jag tror ingen vill dit. Jag hoppas och tror att diskussionen går att hålla på en hyggligt hög nivå här.

Det skrivna språket är en utmaning. Så enkelt är det. De som skriver vill oftast väl. Så det är bra om den som läser utgår ifrån det och undviker att tolka in en ton eller attityd i inlägget som sällan avses. Samtidigt är det viktigt att den som svarar tänker på hur inlägget kan tolkas.

Men tro mig, jag har sett många forum där problematiken är mycket värre än här. Ju mer udda hobbys desto fler introverta som sitter bakom tangentbordet. Det har en viss inverkan på den sociala stämningen. Men allt som oftast är det just dessa personerna som sitter på den bästa kunskapen och erfarenheten. Jag väljer oftast att svälja dålig attityd, då det finns så mycket matnyttigt att hämta. Men ibland kan jag inte hålla mig, då skriver jag vad jag tycker. Men det leder sällan till något bra.

Mvh
Magnus 

100
165
AllanRiis:
Tack till alla som har läst det här inlägget,
Hoppas att vi kan ha en bra dialog i framtiden här på forumet, särskilt för de som är nya inom hobbyen.

Mvh Allan

100
165
AllanRiis:

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Ibland frågas det lite för enkelt, om man söker information så kommer man lära sig saker man inte visste att man behövde veta :) sen att gå frågor om specifika saker eller funderingar är nåt helt annat. Tummen upp. 

100
165
AllanRiis:

100
165
AllanRiis:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild