Söker Akvarium till Revees Kärrsköldpadda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
CsAj2017:
Hej. Jag söker akut ett större Akvarium till min fina fullvuxna Kärrsköldpadda. Jag behöver minst ett 200 l stort Akvarium. Någon som vet vad jag kan få tag på ett nära Göteborgs området? Om någon äger en Kärrsköldpadda tar jag gärna emot tips och idéer för hur man på bästa sätt inreder akvariumet och vilka mått  sköldpaddan bör ha på sitt hem.

5099
3873
Tropfrog:
Kolla med trop akvariefisimporten, hornbach eller hercules zoo. Samtliga bör ha 200 literskar på lager.

Mvh
Magnus 

8
0
CsAj2017:
Tusen tack Magnus. Börja leta där. 

Medlem i SHF
3998
5021
Jonas_:
Vill man köpa begagnat brukar det finnas en del akvarium på blocket. För det mesta väldigt prisvärt. En sköldpadda repar rutorna rätt rejält :) Kanske känns onödigt att köpa ett sprillans nytt. Även om jag också föredrar nya akvarium! 

8
0
CsAj2017:
Jag har hittat ett akvarium på 375 l. Det borde verkligen räcka. Men innan jag beslutar för att köpa det behöver jag åter igen lite tips.  Höjd på akvariet är 50 cm. Är det för lågt tro? Är lite rädd att sköldpaddan ska klättra ut ifrån sin landdel.  Hur har ni andra det för era sköldpaddor? (Reeves kärrsköldpadda). 

8
0
CsAj2017:
Jag hittade en rekommendation:

När det gäller höjden kan du använda tumregeln att den bör vara 1,5-2 gånger så hög som sköldpaddan är lång. Du måste också se till att glaset är minst 30 cm högre än den högsta punkten som sköldpaddan kan komma till... 

Känns som 50 cm högt är i lägsta lagret, då sköldpaddan är ca 15 cm sköldlängd... Å andra sidan så gillar den att gräva och sola...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild