Ny majsorm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Majsormenarietty:
Hej! Jag skaffade en majsorm igår.
Den var aktiv i kanske 5 min sen grävde den ned sig i marken, jag har låtit den vara ifred men dock var jag och behövde fixa en som som inte såg rätt ut (vattenskålen var nästan så att vattnet nästan åkte ut).
när jag ska mata den om den inte kommer fram ska jag skita i att ge mat eller ska jag leta upp den och bära den upp i barken? Jag har läst om att den tror allt är ett hot i början, hur länge är ett bra exempel på hur länge det tar för den att bli avkopplad? Tacksam för svar 

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Majsormenarietty skrev:
Hej! Jag skaffade en majsorm igår.
Den var aktiv i kanske 5 min sen grävde den ned sig i marken, jag har låtit den vara ifred men dock var jag och behövde fixa en som som inte såg rätt ut (vattenskålen var nästan så att vattnet nästan åkte ut).
när jag ska mata den om den inte kommer fram ska jag skita i att ge mat eller ska jag leta upp den och bära den upp i barken? Jag har läst om att den tror allt är ett hot i början, hur länge är ett bra exempel på hur länge det tar för den att bli avkopplad? Tacksam för svar 

Om du skaffade den igår är det inte konstigt att den ej åt. Bara att vänta någon vecka med att mata först tills den känner sig hemma.

2
0
Majsormenarietty:
Jag mena när jag ska mata den

Medlem i SHF
3978
4995
Jonas_:
Jag brukar vänta minst några veckor med nya ormar innan jag provar att mata. Beroende vem du frågar kommer du få olika svar :-) 

Många ormar blir mer aktiva när dom börjar söka efter bytesdjur. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild