Konstig svans.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

69
1
Virtuousblue:

Har märkt nu nyligen att svansen på min skäggagams hona är lite skum. Den är typ bulig. 
Någon som vet vad detta kan bero på? Det är nederdelen på svansen. :S


232
94
anamidnatt:

En bild hade säkert underlättat :)


69
1
Virtuousblue:

Im on it!


69
1
Virtuousblue:


276
118
Maqea:

Jag vet att MBD kan ge krokar och knölar men det tror/hoppas jag att det inte är.

Ödlor, åtminstone leguaner och skäggisar som jag har erfarenhet av, kan börja sådär när de går ner i vikt. De blir inte smalare om magen och benen till att börja med utan det är på svansen viktnedgången syns. De får liksom mindre hull på svansen och kotorna blir mer markerade och börjar kännas när man drar fingrarna längst svansen. Till sist syns kotorna tydligt och då börjar djuret förlora hull på resten av kroppen med. Det här fick jag lära mig av en veterinär och det finns utrymme för varriaton eftersom djuren trotts allt är individer. Jag hoppas att det inte är det heller.

Det är två alternativ men jag har ingen aning om det passar in på den här tjejen.

HDSL Maria


69
1
Virtuousblue:

Viktminskning låter bekant. Hon och min hane är ju parningsgalna för första gången och är alldeles för upptagna med att springa runt och vara galna än att äta ordentligt..


69
1
Virtuousblue:

Hon är ju hungrig hela tiden för det mesta och blir helt vild när man ska ge henne syrsor eller zophobas, samma gäller min hane. Oftast så äter dom inte salladen osv som jag lägger in till dom, utan bara skvätter ut maten överallt när de springer fram och tillbaka. 

Ska man bara mata extra med syrsor och zophobas till parningsgrejset lugnat ned sig? Så att de inte blir för tunna. Eller finns det lite knep för att få dom att inte vara så galna, och äta sin sallad. 


333
97
leolina:

Ge dem så mycket mat de vill ha så de håller sig i trim. Det är inte ovanligt att yttre delen av skäggissvansar blir köliga om man har flera, de har en förmåga att skada varanadra då de inte direkt visar varandra någon hänsyn.


69
1
Virtuousblue:

De bor inte tillsammans. Men okej, ska mata dom extra :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild