Brachypelma albopilosum

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
6
Hampus98:

Hej, nu tänkte jag ge mig in i spindel hobbyn och är riktigt intresserad utav Brachypelma albopilosum

Detta blir min första spindel, har en majsorm just nu så blir mitt andra terrarie djur.

Har lite frågor.

1. Vart kan man hitta bra information om denna art såsom värme, fukt, ljus, föda osv hittar ingen bra sida riktigt.

2. Om man är allergisk mot getingar kan man då även vara allergisk emot denna spindel om den skulle tex bita dig eller sparka hår?

3.Har även läst att man inte ska köpa spindlar på djuraffärrer men går det att köpa på herpers choice? dem säljer nämligen denna art.


Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Hampus98 skrev:
Hej, nu tänkte jag ge mig in i spindel hobbyn och är riktigt intresserad utav Brachypelma albopilosum

Detta blir min första spindel, har en majsorm just nu så blir mitt andra terrarie djur.

Har lite frågor.

1. Vart kan man hitta bra information om denna art såsom värme, fukt, ljus, föda osv hittar ingen bra sida riktigt.

2. Om man är allergisk mot getingar kan man då även vara allergisk emot denna spindel om den skulle tex bita dig eller sparka hår?

3.Har även läst att man inte ska köpa spindlar på djuraffärrer men går det att köpa på herpers choice? dem säljer nämligen denna art.




1. Vad gäller skötsel så kan du följ det skötselråd som finns för M Robustum. Det ska skötas ganska lika.
www.terrariedjur.se/caresheet/spiders/m_robustum

2. Nej det är helt olika gift och har ingenting med varandra att göra.
Enda anledningen till att man säger att det är som ett getingstick är för att om man inte är allergisk så blir oftast reaktionen detsamma, med lite ont och svullnad.

3. När man säger att man inte ska köpa i djuraffär syftar man mer på vanliga zoo butiker.
Herpers Choise går det bra att köpa. Oftast är det mycket billigare dock om du köper av någon annan här på sidan via Köp & sälj.

24
6
Hampus98:

Flyers90 skrev:



1. Vad gäller skötsel så kan du följ det skötselråd som finns för M Robustum. Det ska skötas ganska lika.
www.terrariedjur.se/caresheet/spiders/m_robustum

2. Nej det är helt olika gift och har ingenting med varandra att göra.
Enda anledningen till att man säger att det är som ett getingstick är för att om man inte är allergisk så blir oftast reaktionen detsamma, med lite ont och svullnad.

3. När man säger att man inte ska köpa i djuraffär syftar man mer på vanliga zoo butiker.
Herpers Choise går det bra att köpa. Oftast är det mycket billigare dock om du köper av någon annan här på sidan via Köp & sälj.


 

okej tack så jätte mycket för snabbt svar, uppskattas hoppas denna blir en fin nybörj spindel :)


1275
1724
Falk:
Det finns hur mycket som helst på nätet att läsa då det är en av hobbyn vanligaste arter.
Se iaf till så att det är en hona du köper.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Har du sett kryp.forum24.se? Ej aktivt men mycket info, dock tror jag de hade virus där typ (deras spamskydd var inte uppdaterat) så du får kanske klicka förbi någon sida.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild