Groddjur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
7
Leafli03:
Någon som vet vart jag kan få tag på en billig groda eller två? ☺️

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Beror ju lite på vilken art, men annars brukar det finnas grodor på mässorna.

5087
3855
Tropfrog:
Billig groda.....Det finns ju klogrodor ofta i vanliga akvariebutiker.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Leafli03 skrev:
Någon som vet vart jag kan få tag på en billig groda eller två? ☺️

Om jag var du hade jag först bestämmt mig för en art. Väldigt stor skillnad på groda och groda, en aktiv pilgiftsgroda eller en pacmangroda är skillnad. Något man bör bestämma sig för (ibland, beroende på art, ganska långt) innan köp, särskilt om du vill ha typ pilgift som du bör fixa terrarium till i förväg (bioaktivt).

Om du är ute efter något "grodigt" som är aktivt men lite större och lättare kanske orientaliska klockgrodor kan vara ett alternativ, väldigt billiga också.

Jag gillar pilgiftsgrodor. Det är absolut inget svårskött, om man läst på ordentligt innan, framförallt om hur man gör ett bioaktivt terrarium men även om grodan i sig, innan och även bör ha kommit igång och har ett fungerande system med bananflugor innan.


//Emanuel

36
7
Leafli03:
Jag vill du ha lite förslag på vilka arter som finns med vill ju hällst ha en landlevande groda

36
7
Leafli03:
EmanuelKarl skrev:

Om jag var du hade jag först bestämmt mig för en art. Väldigt stor skillnad på groda och groda, en aktiv pilgiftsgroda eller en pacmangroda är skillnad. Något man bör bestämma sig för (ibland, beroende på art, ganska långt) innan köp, särskilt om du vill ha typ pilgift som du bör fixa terrarium till i förväg (bioaktivt).

Om du är ute efter något "grodigt" som är aktivt men lite större och lättare kanske orientaliska klockgrodor kan vara ett alternativ, väldigt billiga också.

Jag gillar pilgiftsgrodor. Det är absolut inget svårskött, om man läst på ordentligt innan, framförallt om hur man gör ett bioaktivt terrarium men även om grodan i sig, innan och även bör ha kommit igång och har ett fungerande system med bananflugor innan.


//Emanuel

Ja jag har funderat på klockgrodor faktiskt och tycker dom är väldigt fina!

5087
3855
Tropfrog:
Leafli03 skrev:
Jag vill du ha lite förslag på vilka arter som finns med vill ju hällst ha en landlevande groda


Nattaktiva eller dagaktiva?

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild