"Roligare/snyggare" burkar till B. dubia?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

22
28
malla_:

Går i tankarna att skaffa en mindre grupp dubiakackerlackor till foder och skulle gärna vilja ha lite tips och idéer på hur man kan inreda en lite roligare och mer dekorativ burk åt dem. Tycker de är fina och intressanta små djur och skulle gärna ställa i ordning en snygg burk där jag kan observera dem lite. :)

De flesta skötselråd jag hittar där ute är mest bara enkla plastbackar fulla med äggkartonger. Den typen av burk kanske är optimalt för att effektivt kunna föda upp till foder, men då jag bara har ett par spindlar och inte kommer behöva mer än några enstaka kackerlackor i veckan, så är effektiv avel inte så viktigt för mig.

Tänker mig kanske en burk med bakgrund/solida väggar på tre sidor då de kan vara lite ljusskygga, gott om grenar, (plast?)växter och annat som de kan gömma sig bland, och någon snygg träbit eller rot som de kan klättra runt på och visa upp sig om de känner sig modiga?

Någon som vet hur det funkar med bioaktivt till dessa? Hade inte tänkt ha särskilt mycket substrat så jag slipper gräva när jag vill ha några att mata med, men det skulle ju ändå underlätta om jag kunde ha hoppstjärtar eller andra städare så jag slipper tömma allt och byta substrat så ofta.

Alla tips, exempelbilder osv. är välkomna! :)


5088
3861
Tropfrog:
youtu.be/Xygu_oO7Z2s

Mvh
Magnus 

22
28
malla_:
Tropfrog skrev:
youtu.be/Xygu_oO7Z2s

Mvh
Magnus 


Det här är precis vad jag var ute efter, tack så mycket! Verkar som att jag var inne på någorlunda rätt spår. :)

8
11
Orchilea:

Jag har gjort iordning två skålar för lite finare förvaring av isopods, men har inrett lite liknande till mina dubias.




har ingen bättre bild än
såhär men man kan ju ana lite inredning på  här bilden med en nyömsad dubia.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild