Rödbenad groda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
8
Sofia87:
Vad vet ni om dem och deras boende?
Finns ingen info någonstans, iallafall inte vad jag har hittat

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Sofia87 skrev:
Vad vet ni om dem och deras boende?
Finns ingen info någonstans, iallafall inte vad jag har hittat

Du får nog söka på det vetenskapliga namnet. Jag har ingen aning om vilken du snackar om ;)

74
57
Mellowman:
Kan det vara kassina maculata?  
(Red legged running frog), 

Vissa kallar dem för röd benad groda
Vilket blir väldigt missvisande..

74
57
Mellowman:
Hittade ett skötselråd om kassina maculata. Som stämmer in bra med det som jag har läst på andra utländska forum. Det som dock sällan nämns är att arten gillar att klättra så terrariet får gärna ha lite höjd samt bredd. Många antar att dem är strikt marklevande för att dom "går" när dem förflyttar istället för att skutta fram. 

Förövrigt så är det en väldigt vacker groda, Har själv gått och spanat in dem på zoohoo ett tag men du hann visst före mig ;). 

reptileapartment.com/red-legged-walking-frog-kassina-maculata/

17
8
Sofia87:
Mellowman skrev:
Hittade ett skötselråd om kassina maculata. Som stämmer in bra med det som jag har läst på andra utländska forum. Det som dock sällan nämns är att arten gillar att klättra så terrariet får gärna ha lite höjd samt bredd. Många antar att dem är strikt marklevande för att dom "går" när dem förflyttar istället för att skutta fram. 

Förövrigt så är det en väldigt vacker groda, Har själv gått och spanat in dem på zoohoo ett tag men du hann visst före mig ;). 

reptileapartment.com/red-legged-walking-frog-kassina-maculata/

Finns två kvar ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild