Leopardgeckos Inhängnad

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
1
Kickis05:
Hej, jag har två leopardgeckos vars inhägnad börjar bli invarderad av kryp och spindlar, har det hänt någon annan eller finns det någon som kan hjälpa mig att bli av med dem? Jag hittade spindlarnas huvudbo i en växt som jag slängde men jag blir ändå inte av med dem, krypen lever på marken under sågspån och jag måste få bort dem för att ödlorna inte är så glada över dem så om någon vet något så snälla hjälp! 

Mvh Mette 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Kanske är bra med en bild på dom så man ser vilka små djur det gäller. Hur tar du hand om dom (ödlorna)? Släng med en bild på hela terrariet gärna. Kännas inte som att de krypen bör trivas i torrt ökenklimat, vilket denna gecko ska ha. Och städar du ut bajs/matrester när du ser det, det är möjligt att det lockar dit kryp.

1275
1724
Falk:
Inhängnad? 

6
1
Kickis05:
EmanuelKarl skrev:
Kanske är bra med en bild på dom så man ser vilka små djur det gäller. Hur tar du hand om dom (ödlorna)? Släng med en bild på hela terrariet gärna. Kännas inte som att de krypen bör trivas i torrt ökenklimat, vilket denna gecko ska ha. Och städar du ut bajs/matrester när du ser det, det är möjligt att det lockar dit kryp.



Mina ödlor är lite ”speciella”, de har en toalettvana så dem går på toapapper endast, dem klarar inte av sand för att honan äter det (hon har fått två operationer) så jag har sågspån, deras mat är inte fria i deras inhägnad, jag kan skicka bild när jag kommer hem

4
4
Dzoker:
Hej Mette! 

Nu tänker jag bara skriva här då det inte var så mycket info i inlägget så ta inte illa upp. 

Om dina geckos har börjat äta sand så beror det väldigt ofta på kalkbrist. Kalkar du insekterna som du utfodrar med och har dom fri tillgång till kalk? Ha kalk i ett burkslock så kan ödlan gå och äta av det om den känner för det då kommer du slippa sandätandet förhoppningsvis :) 

1275
1724
Falk:
Har du ett terrarium eller en inhängnad? 

6
1
Kickis05:
Dzoker skrev:
Hej Mette! 

Nu tänker jag bara skriva här då det inte var så mycket info i inlägget så ta inte illa upp. 

Om dina geckos har börjat äta sand så beror det väldigt ofta på kalkbrist. Kalkar du insekterna som du utfodrar med och har dom fri tillgång till kalk? Ha kalk i ett burkslock så kan ödlan gå och äta av det om den känner för det då kommer du slippa sandätandet förhoppningsvis :) 



Hej
Jag försöker ge de så mycket kalcium som möjligt men dem är inte så glada för det, honan har inte ätit sand sedan jag fick henne men det är för att vi har gjort så att hon har tillgång till det. Jag kan försöka ge de mer kalcium och se om dem vill ha det. Tack för tipset!

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Kickis05 skrev:



Hej
Jag försöker ge de så mycket kalcium som möjligt men dem är inte så glada för det, honan har inte ätit sand sedan jag fick henne men det är för att vi har gjort så att hon har tillgång till det. Jag kan försöka ge de mer kalcium och se om dem vill ha det. Tack för tipset!

Ger du dom i skål eller kalkar du krypen?

6
1
Kickis05:
EmanuelKarl skrev:

Ger du dom i skål eller kalkar du krypen?



Både och numera, men om jag märker att de inte vill ha det så får dem ny mat som inte har det på sig:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild