Skål för dubia/zophobas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
14
Emilyg:
Har någon ett tips om vad för skål eller annat jag kan använda för dubias och zophobas så de inte kryper ut? Men där groda resp gecko ändå kan äta dem? 

273
185
peter68:
Har själv inga djur som äter insekter, men är det inte bara skålar som dessa?

reptilgrottan.se/inredning/vattenskal/mjolmask-skal
reptilgrottan.se/inredning/vattenskal/smart-dish
www.herperschoise.se/product.html/mjolmaskskal?category_id=51

Eller så kanske menar du att "ringen" på toppen av dessa gör det svårt för djuren att komma åt födan.

28
14
Emilyg:
Tack för tipsen!! Den från exoterra/herpers choice har jag funderat på, men tänker precis som du gissade att det kanske är svårt för iallafall en leopardgecko att gå ner i skålen... men jag vet inte... 
De andra två skålarna ser bra ut, jag undrar om de bara funkar på mjölmask eller även dubia/zophobas... ska maila försäljaren och fråga! :) 

26
22
helena123:
Jag använder den från exoterra till min afrikanska tjocksvansgecko. Den är lika stor som en leopardgecko och min har inte haft några problem att klättra i och ur skålen. Det enda negativa är att dubia som är större än 2 cm kan klättra ut.

Medlem i SHF
3998
5021
Jonas_:
Jag använde djupa keramikskålar tänkta för hundar till foderinsekter i diverse terrarium.. Fungerade jättebra, betydligt billigare och större än exo-terras grejer :-) 

Man gräver självklart ner skålen i substratet så kanten på skålen hamnar i jämnhöjd med marken. 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Jonas_ skrev:
Jag använde djupa keramikskålar tänkta för hundar till foderinsekter i diverse terrarium.. Fungerade jättebra, betydligt billigare och större än exo-terras grejer :-) 

Man gräver självklart ner skålen i substratet så kanten på skålen hamnar i jämnhöjd med marken. 

Gör likadant. Dock gräver jag inte ner den då jag ändå har trädlevande djur som klättrar själva. Har dock en mindre version pga. mindre terrarium (5-6 cm i diameter)

28
14
Emilyg:
Jonas_ skrev:
Jag använde djupa keramikskålar tänkta för hundar till foderinsekter i diverse terrarium.. Fungerade jättebra, betydligt billigare och större än exo-terras grejer :-) 

Man gräver självklart ner skålen i substratet så kanten på skålen hamnar i jämnhöjd med marken. 


Ah vad smart!! Det ska jag satsa på! Tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild