Alba Norrköping 2013

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

104
29
Amandarinen:

Hej alla som var på Alba i Norrköping.

Jag undrar om någon vet eller har något namn på alla bordsplaceringar. Jag söker nämligen efter en man som sålde ett par leopardgeckos åt mig och min kompis, som INTE var friska för fem öre.
Han som sålde dessa hade ett bord längst ner precis vid trappan åt höger och vi vill nu få fram hans namn, sent påkommet men bättre sent än aldrig.


Jag var nämligen ute efter en leopardgecko hona till och han hade tre/fyra stycken uppradade på sitt bord, jag frågade honom då om han hade fler med sig, vilket han hade och han tog upp dom ur en blå IKEA kasse, vi bestämde ett pris och jag fick köpa min ödla, vi bestämde också att jag kunde lämna henne där och hämta henne precis när jag och mina vänner skulle fara hemåt. Under tiden jag var på mässan gick jag förbi ett par gånger och kikade så hon inte var stressad och att han inte hade sålt henne vidare (Man vet trotsallt aldrig), men varje gång han såg mig frågade han nervöst om jag skulle åka, vilket gjorde mig fundersam. En halvtimme senare gick jag för att hämta henne, det var något som inte stod rätt till, jag hämtade min ödla och gick iväg där jag inte var synlig för att ta en rejäl titt den här gången på henne, hon var i öms så jag kollade inte alltför noga första gången eftersom jag litade på det han sa till mig att hon var fullt frisk och åt, ömsade och bajsade som hon skulle. 

Ju mer jag kollade på henne Desto mindre frisk såg hon ut, och jag upptäcker först att hon går konstigt och inte vill stödja på benet.. Det högra frambenet är BRUTET! 
Hur kan denna mannen med gott samvete sälja en ödla som inte mår bra? Jag kände mig så förvirrad och besviken. Detta är trotsallt min första reptilmässa jag är på och blir väldigt skakig över att just detta händer mig. 

Jag gick och rådfrågade lite vid andra bord om vad jag skulle göra och alla var enade om att jag skulle reklamera min ödla, vilket jag gjorde. Men väl där blir han väldigt förvånad över att jag kommit tillbaka. 
Han ser nervös ut och jag säger till honom: Du vet väl om att ödlans framben är brutet?
Han svarar: Det har hon inte, *han tar upp henne ur lådan och ställer henne på bordet* 
Ödlan vill självklart inte gå för hon har ont, han börjar helt plötsligt att trycka på henne för att tvinga henne till att ta ett par steg, vilket ödlan också gör. Han fortsätter sen också med att: Den här ödlan är frisk, dom går så vet du.
Men vad han inte vet är att jag redan har två leopardgeckos i min ägo och jag vet att så går dom verkligen inte vilket jag också förklarar för honom.
Jag begär mina pengar tillbaka och lämnar tillbaka ödlan, men han ger sig inte. Nu säger han att jag får ödlan gratis och sedan försöker trycka tillbaka lådan i mina händer. 

Jag går därifrån, skärrad och förstörd och jag kan inte riktigt förstå vad som precis hade hänt. 
Tyvärr i det skedet tog jag inte hans namn, men är väldigt sugen på att veta vad det är då min kompis ödla vägrar att äta och dom har försökt att tvångsmata den hur länge som helst utan resultat och han sa att den ödlan var piggast av dom alla.

Så alla som var där och vet någonting får gärna skriva här. Tack så mycket för att ni tog er tid och läste.. Jag är inte så bra på att uttrycka mig i skrift men jag hoppas ni förstår att jag är ledsen över allt som hänt och bara vill varna andra för oseriösa säljare. 


269
60
Jonas:

hoppas verkligen du hittar vem detta var.


104
29
Amandarinen:

Ja jag också, hatar säljare som bara vill tjäna pengar..


269
60
Jonas:

dom växer på träd:)


126
64
Mikachu:

Dig kommer jag faktiskt ihåg! Jag satt vid ett bord på mässan, vid den andra trappan, tillsammans med två vänner, Alex och Matthias, och sålde dels leopardgeckos, men också ögonfransgeckos och lövsvansgeckos!

Du kom till oss och frågade också vad man skulle  göra i en sådan situation.. Jag kommer inte riktigt ihåg vilka som hade det bordet, men jag har sett dom.. Vet att Admin här på terrariedjur, Anders och Flounken, satt ett eller två bord ifrån den trappan och hade reklam för sidan samt lite salamanderbebisar.

Fråga Anders och Flounken om de kommer ihåg nått!


104
29
Amandarinen:

Hej Mikachu! Ja jag behövde lite tips från olika människor och tack för hjälpen! Jag ska absolut fråga Anders om detta!


151
77
Firemon:

Du kanske kan komma ihåg mer om honom och hans bord, vad sålde han? hur såg han ut? osv


126
64
Mikachu:

Jag kommer bättre ihåg vad folk har för reptiler än vad de är för personer tyvärr.. :/ Han hade inte riktigt djur som jag är intresserad av så jag gick bara upp där för att kolla till Anders och Ronnie och så..
Vet att Fredrik 'McPede' satt nära den trapp platsen också, kanske tillochmed bredvid den här peronens bord! Vet inte om han är medlem här, men kan kolla med honom på Facebook om han vet någonting mera!


104
29
Amandarinen:

Du kanske kan komma ihåg mer om honom och hans bord, vad sålde han? hur såg han ut? osv

Ja, det är klart att jag kan det Firemon. 30-35 års åldern, han sålde mest dubior och mjölmask. sen hade en kampsyrsa eller något? han var mer åt det mörkare hållet, typ mellanöstern och hade en liten brytning skulle man väl kunna säga.. Låter illa att skriva det men jag gör allt för att få reda på hans namn


104
29
Amandarinen:

Vore jättesnällt Mikachu! Jag vet att bredvid fanns det ett bord med spindlar på iallafall!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild