Hjälp med att köna Lasiodora parahybana

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

198
112
MoreliaMikael:

Hej!

 

Har en ungefär 15minuter gammal ömsning av en L.P, och jag skulle behöva lite hjälp med denna.

Letat efter den såkallade "flap:en", men finner bara en minimal tillsammans med två röda noder.

Vad kan ni mer erfarna se?


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
MoreliaMikael skrev:
Hej!

 

Har en ungefär 15minuter gammal ömsning av en L.P, och jag skulle behöva lite hjälp med denna.

Letat efter den såkallade "flap:en", men finner bara en minimal tillsammans med två röda noder.

Vad kan ni mer erfarna se?

 


Jag får känslan av hona men var jättesvårt att se. Om den minimala flärpen är just en flärp (peta med en nål och se ifall den rör sig) och inte bara ett mönster är det en hona. Flärparnas storlek och form växlar från art till art. 

198
112
MoreliaMikael:

EmanuelKarl skrev:

Jag får känslan av hona men var jättesvårt att se. Om den minimala flärpen är just en flärp (peta med en nål och se ifall den rör sig) och inte bara ett mönster är det en hona. Flärparnas storlek och form växlar från art till art. 


Tack för svar! Jag tror mig fasiken att den är flyttbar. Den petar liksom rakt ut som ett popcornskal, med två st röda prickar på.
Petade med en penna på den, och den gick att bukta fram/tillbaka lite.
Se bilder nedan.


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Solklar hona!

198
112
MoreliaMikael:

EmanuelKarl skrev:
Solklar hona!


Visst är det? Härligt att höra! Köpte henne som sling, och trots att jag ägt 5-6st fågelspindlar i mitt liv så har jag aldrig könat någon.
Då kommer denna nog bli en bjässe... hon är redan runt 16cm, men hon är inte gammal nog för att vara i sin adulta form.... hon är bara 16 månader gammal.


22
28
malla_:
Håller med, definitivt en hona! Och hon lär hinna växa på sig en bit till, det varierar såklart lite men vuxna honor kan bli uppåt 25cm. :)

1275
1724
Falk:
MoreliaMikael skrev:


Visst är det? Härligt att höra! Köpte henne som sling, och trots att jag ägt 5-6st fågelspindlar i mitt liv så har jag aldrig könat någon.
Då kommer denna nog bli en bjässe... hon är redan runt 16cm, men hon är inte gammal nog för att vara i sin adulta form.... hon är bara 16 månader gammal.

 


 

Ålder har inget med könsmognad att göra utan  är det antalet ömscykler som den gått igenom.  Så den är könsmogen redan nu.

198
112
MoreliaMikael:

malla_ skrev:
Håller med, definitivt en hona! Och hon lär hinna växa på sig en bit till, det varierar såklart lite men vuxna honor kan bli uppåt 25cm. :)


Damn....hoppas hon blir så biffig!

 

Falk skrev:

 

Ålder har inget med könsmognad att göra utan  är det antalet ömscykler som den gått igenom.  Så den är könsmogen redan nu.

Aaaah det låter logiskt. Hon är inne på sin 5:e öms nu sen jag fick henne (då var hon mindre än en 5-krona).


1275
1724
Falk:
Rent generellt så brukar dem vara könsmogna ungefär när dom nått 60% av adult storlek.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild