Hur används bottenmaterialet??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
2
EllieJ:
Hej! Jag har köpt terrarium plantation soil. Någon sa till mig att jag ska blöta ner det men insåg inte att jag inte fråga hur mycket vatten jag ska ha till jorden eller om jag ska lägga jorden i terrariet och sen blöta ner det. Eller ska jag blöta ner det i något annat innan? Jag har leopard gecko så fukten ska ju inte vara för hög heller.

82
224
Linsen:
Hej, ingen fara där. Kan var lite knepigt i början men är faktiskt ganska enkelt.

Börja med att hämta en stor bunke/hink och fyll den med 3L ljummet vatten. Ta sedan av plasten ifrån blocket(Plantation soil) och lägg i den i hinken. Vänta 30-45 minuter. Är blocket fortfarande intakt så lägger du till mer vatten tills det har lösts upp till små korn.

Krama ur vattnet ifrån jorden och placera i terrariumet. Om 2-3 dygn är det torrt. Blanda gärna ut med 25%-50% sand så får ni ett mer kompakt och grävvänligt subtrat. Detta är självklart frivilligt. Lycka till! :)

2
2
EllieJ:
Tack så mycket! Väldigt hjälpsamt!

82
224
Linsen:
EllieJ skrev:
Tack så mycket! Väldigt hjälpsamt!

Såklart :) Ingen fara, bara kul att vara till hjälp.

Själv äger jag ett par leoparder och har haft i några år så om ni behöver hjälp eller undrar något om arten eller liknande är det bara att fråga här på forumet eller dra iväg ett DM till mig :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild