Tima skötsel av terrarium och matning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
4
Kakazky:
Hej jag vet inte om det är möjligt att zynka någorlunda städningen (bajs kiss) mellan 2 3 ormar och även fodringen men det lär väll inte vara några problem att ge ormarna 1 2 veckor senare än vanligt för att få ett schema? 

Medlem i SHF
273
341
Jubari:
Inga problem alls

161
107
Alex_ask:
Varför inte bara ge dom när det bör?

54
4
Kakazky:
För det skulle vara simplare att ha en rutin där jag ger mat och gör rent terrariumen samtidigt:) 

161
107
Alex_ask:
Haha komigen 2-3 ormar är ju ingenting  mata när de behövs och städa när de behövs 

281
366
Cartaq:
Skulle det vara påfrestande att se efter 2-3 ormar och dess behov?  Skiten letar man efter ständigt i burkarna och lukten indikerar oftast en del, foder ges vid behov och inte enligt ett matschema 

54
4
Kakazky:
Säg en 6årig boa constrictor imperator ska väll matas var 6 vecka med en råtta för att den inte ska bli överviktig eller har jag fel? 

281
366
Cartaq:
Kakazky skrev:
Säg en 6årig boa constrictor imperator ska väll matas var 6 vecka med en råtta för att den inte ska bli överviktig eller har jag fel? 

Beror helt på ormens längd och omfång, du kan mata oftare och mer sällan också. Du kan även köra ett matuppehåll på några månader, finns ett flertal trådar som tar upp ämnet här på forumet och det är mycket individuellt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild