Djur till 45 45 60 terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
3
Daniel92:
Hej! Har för tillfället två tomma 45x45x60 burkar som står tomma. Har kikat lite på daggeckos men har inte hittat något jag riktigt känt 100% för. Har ni några tips?

Mvh 
Daniel

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Daniel92 skrev:
Hej! Har för tillfället två tomma 45x45x60 burkar som står tomma. Har kikat lite på daggeckos men har inte hittat något jag riktigt känt 100% för. Har ni några tips?

Mvh 
Daniel

Husgeckos/jungfrugeckos!!!
Underskattade som bara den!
Skillnaden mellan dom är att eftersom husgecko har hanar kan du inte ha två hanar. Sedan är nog husgecko snäppet större och är lite territoriella. Men de är väldigt roliga och är ute och skuttar dagtid massor, men kräver ingen UV. Jungfrugecko kan äta crested gecko diet till stor del, medans husgecko bara har insekter.

Pilgiftsgrodor finns massor! Pilgift.se

Något kul är ju att ha jungfrugecko och pilgift. Det  var planen till mitt 45*45*60. Vissa anser det som en symbios då det är sjukt jobbigt att få in spindlar i terrariet, vilket jungfrugeckos äter upp dom. Tror dock jungfrugecko lämpar sig bättre till det då de ej är så territoriella. Husgecko fungerar nog bättre med någon större art (typ tictorius)=större terrarium. Men jungfrugecko och en trio E. Anthonyi (pilgift) eller P vittatus hade nog gått. Jag överväger om jag ska ha husgeckos i något större (med tinctorius) och faktiskt ha jungfrugeckos och någon av E. anthonyi och P. vittatus eller om jag ska testa dessa pilgift och husgecko däri. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild