Katt knuffade ned låda med Dubia kackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

5102
3878
Tropfrog:
AndreasB skrev:


Lite döda fåglar gör inget.


Nej så klart inte. Men hur är det med många döda fåglar?

Några förrymmda dubias gör inget.

Mvh
Magnus 

273
209
AndreasB:
Tropfrog skrev:


Nej så klart inte. Men hur är det med många döda fåglar?

Några förrymmda dubias gör inget.

Mvh
Magnus 



Katterna får ju ha något att roa sig med därute. Jobbigare med hundar som står o skäller hela tiden och stolpskott som kelar med ormar som om det är katter ;-)

5102
3878
Tropfrog:
AndreasB skrev:



Katterna får ju ha något att roa sig med därute. Jobbigare med hundar som står o skäller hela tiden och stolpskott som kelar med ormar som om det är katter ;-)


Jo, vi har alla olika sätt att värdera saker och ting. Personligen tycker jag nog att några miljoner döda fåglar är ett större problem än skällande hundar. Men då har jag en ganska så skällig hund och tycker om fåglar mer än katter.

Om man talar om problem för ekosystemet så är det inte någon tvekan om vad som är värst. Där varken skälliga hundar hanterade reptiler eller förrymmda dubias är något problem överhuvudtaget.

Mvh
Magnus 

2
0
Nelly:
Hej! Tack för råden och roliga svar. 
Har själv rensat och städat huset. Så de bör inte vara några problem. Men ifall jag ser en Dubia på golvet, så blir det direkt "nomor". Får även hoppas att de "självdör". 

21
2
Shuuji:
Hej!
Ville bara säga denna tråden hade en rolig våndning men tar även upp etr stort problem Sveriges fauna har.. Många tama djur ute i skogarna som gräver upp olika djurs hem o skit... 

Varför ens ha med sig hund typ till naturreservat??

... Sedan är det t klart hunddjävulen blir ivägsläppt utan koppel...
Sedan att jag tar min dagliga vitträd tur är strax utanför och läst till mig man får ta ifrån natur, sålänge det inte gäller till försäljning, eller kommersiellt syfte... 
Och när jag maila de in och frågade om hur de ser på folk tar med sig insekter in och försäker odla o sälja... 
.... 
.... 
... Då tar människan som arbetar med det här och hänvisar till olika invasiva främmande arter....
Kanske var lite jobbigt med latinska namn.. För saker har bara ett common name på svenska eller nått....

Och on topic:
Dubier dör ut, absolut ingen fara, svenska hem är rena döden för dem... Kommer nog torka ut ganska fort.. Saker som rymmer eller smiter ifrån mig är oftast syrsor jag hittar o badrummet pga där hittar de fukt.... Sedan har vi de bästa!
Riktiga hjältar som ligger oflyter i toaletten (??) :) blir extra skön spolning när man vet nästa dags sömn blir bättre :) 

273
209
AndreasB:

Tropfrog skrev:


Jo, vi har alla olika sätt att värdera saker och ting. Personligen tycker jag nog att några miljoner döda fåglar är ett större problem än skällande hundar. Men då har jag en ganska så skällig hund och tycker om fåglar mer än katter.

Om man talar om problem för ekosystemet så är det inte någon tvekan om vad som är värst. Där varken skälliga hundar hanterade reptiler eller förrymmda dubias är något problem överhuvudtaget.

Mvh
Magnus 



Jag har aldrig påstått skälliga hundar, förrymda dubias eller hantering av reptiler påverkar vårt ekossytem. Du som inte kan läsa mellan raderna och jag citerade fel.

Värst av alla är ju faktiskt människan om vi ska snacka om skada på vårt ekosystem. Men du dillar om x antal miljoner fåglar som dör p.g.a. katter yada yada. Samtidigt samlar du på exotiska djur för ditt nöje och intresse skull. Pfft... ge dig.


1228
464
leedragon:
AndreasB skrev:



Jag har aldrig påstått skälliga hundar, förrymda dubias eller hantering av reptiler påverkar vårt ekossytem. Du som inte kan läsa mellan raderna och jag citerade fel.

Värst av alla är ju faktiskt människan om vi ska snacka om skada på vårt ekosystem. Men du dillar om x antal miljoner fåglar som dör p.g.a. katter yada yada. Samtidigt samlar du på exotiska djur för ditt nöje och intresse skull. Pfft... ge dig.

 


"Katterna får ju ha något att roa sig med därute. Jobbigare med hundar som står o skäller hela tiden" nej du har bara påstått att det är bättre med katter som tar koll på inhemska fauna än hundar som skäller.

 

För att det finns värre gör inte det ena bättre, människan kan vara hur destruktivt som helst. det gör inte skadan utomhuskatter gör något bättre.Hur dödar exotiska djur Sveriges fauna? om även om det borde så, ger det då moral rätt att göra vad som helst på grund att det finns värre där ute? 


5102
3878
Tropfrog:
AndreasB skrev:



Jag har aldrig påstått skälliga hundar, förrymda dubias eller hantering av reptiler påverkar vårt ekossytem. Du som inte kan läsa mellan raderna och jag citerade fel.

Värst av alla är ju faktiskt människan om vi ska snacka om skada på vårt ekosystem. Men du dillar om x antal miljoner fåglar som dör p.g.a. katter yada yada. Samtidigt samlar du på exotiska djur för ditt nöje och intresse skull. Pfft... ge dig.

 



Jag samlar inte på exotiska djur. Jag bygger levande miljöer. I dem finns det svenskavlade djur som funnits inom hobbyn i snart 40 år. Om de nu skulle vara så att viltfångsten av 20 individer för drygt 40 år sedan hade någon Påverkan på ekosystemet så är det i vilket fall inte i närheten av vad domesticerade katter har.

Skall vi prata om min egen påverkan på miljön så kan jag nog med lite tid på mig räkna upp ett 50 tal saker som jag gör som är värre.

Men du är väl mest i denna tråden för att provocera? Men vet du vad, det funkar inte.

Mvh
Magnus 

58
59
Daffas77:
Ett normalt hem är för torrt för Dubia att överleva. Dom kan sitta och trycka i något mörkt skrymsle lång tid men dom kommer dö av uttorkning. Och dom kan inte föröka sig utan vätska. Honor som redan bar på äggsäck vid olyckan kan föda ungarna. Men sedan är det stopp för reproduktionen.

273
209
AndreasB:
Tropfrog skrev:


Jag samlar inte på exotiska djur. Jag bygger levande miljöer. I dem finns det svenskavlade djur som funnits inom hobbyn i snart 40 år. Om de nu skulle vara så att viltfångsten av 20 individer för drygt 40 år sedan hade någon Påverkan på ekosystemet så är det i vilket fall inte i närheten av vad domesticerade katter har.

Skall vi prata om min egen påverkan på miljön så kan jag nog med lite tid på mig räkna upp ett 50 tal saker som jag gör som är värre.

Men du är väl mest i denna tråden för att provocera? Men vet du vad, det funkar inte.

Mvh
Magnus 


Du får väl gå ut med ett plakat och opponera dig, istället för sitta här och gnälla då.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild