När dör de

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

256
35
huckerby:
Hur länge klarar sig dubia, väsare & rysare utan mat & vätska?
Planerar en resa framöver & tänker att om de äter upp allt på 2 dagar. Frukt mm brukar ju ätas upp fort el ruttna, klarar de sig resterande 5-6 dagar isf?
Torrfoder kommer finnas kvar men tror all vätska tar slut.

58
59
Daffas77:
Mat klarar dom sig utan i några dagar utan problem.
Kan du inte bara ge dom extra skålar med vattenkristaller eller apelsiner innan du reser?

256
35
huckerby:
Daffas77 skrev:
Mat klarar dom sig utan i några dagar utan problem.
Kan du inte bara ge dom extra skålar med vattenkristaller eller apelsiner innan du reser?


Jo får försöka det. Väsarna är så sjukt glupska bara. Men det lär räcka 2-3 dagar minst så då blir det max 4 dagar utan mat om jag har otur. Klarar dem det? El snarare utan vätska. Mat bör finnas, torrfoder 

58
59
Daffas77:
huckerby skrev:


Jo får försöka det. Väsarna är så sjukt glupska bara. Men det lär räcka 2-3 dagar minst så då blir det max 4 dagar utan mat om jag har otur. Klarar dem det? El snarare utan vätska. Mat bör finnas, torrfoder 


Dom klarar det galant. 

256
35
huckerby:
Daffas77 skrev:


Dom klarar det galant. 


Ok skönt. Har odlat ett par år men de har nog inte vart utan  vätska tidigare mer än ngn enstaka dag.

Medlem i SHF
273
341
Jubari:
Jag kan säga att när jag var yngre och bodde ihop med min dåvarande flickvän (Hemma hos hennes familj som renoverade på ovanvåningen) så glömde jag bort att jag ställt en burk med dubia där bland all bråte som jag hittade efter många veckor under en städning... dem hade förökat sig :)

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Jubari skrev:
Jag kan säga att när jag var yngre och bodde ihop med min dåvarande flickvän (Hemma hos hennes familj som renoverade på ovanvåningen) så glömde jag bort att jag ställt en burk med dubia där bland all bråte som jag hittade efter många veckor under en städning... dem hade förökat sig :)

Har varit med om samma sak. Det var nog två månader eller något. Och det kröp små nymfer där.

5092
3863
Tropfrog:
Hos vissa djur kan svält eller törst trigga förökning. De små kräver mindre av allt och har därför större möjlighet att överleva om förutsättningarna inte ändras. Om detta gäller dubia vet jag inte.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild