Skäggagam ute i huset

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

9
3
Lizard07:
Hur länge bör man umgås med sin skäggagam som t ex att ha den ute i huset och i knät?

1275
1724
Falk:
Ingenting.

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Läs tråden disskution om hantering. Den är pinnad så en av de första trådarna du ser i forumkategorin Allmänt.

men kort sagt så skulle jag inte kunna sagt det bättre själv Falk ;)

39
46
CupcakeGod:
Man bör inte hantera reptiler mer än nödvänligt men en skäggagam blir inte särskilt påverkad av att bli hanterad en kvart på kvällen några gånger i veckan. 

1275
1724
Falk:
Jasså det säger du. 

Medlem i SHF
292
659
viper66:
CupcakeGod skrev:
Man bör inte hantera reptiler mer än nödvänligt men en skäggagam blir inte särskilt påverkad av att bli hanterad en kvart på kvällen några gånger i veckan. 



Du snackade om att reptiler är solitära djur i en annan tråd. Nu förespråkar du hantering. Hur får du ihop dina resonemang? Inga reptiler drar nytta av utevistelse om man inte har samma klimat som i terrariumet.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Lizard07 skrev:
Hur länge bör man umgås med sin skäggagam som t ex att ha den ute i huset och i knät?



Låt den vara kvar i terrariet istället, där den bör ha rätt typ av miljö för den, med rätt värme/UV osv.

Ta enbart ut när du behöver städa eller göra en hälsokontroll av den.

Under varma sommardagar kan du ta ut den i den riktiga solen, där den får sitta i en utebur istället.



39
46
CupcakeGod:
viper66 skrev:



Du snackade om att reptiler är solitära djur i en annan tråd. Nu förespråkar du hantering. Hur får du ihop dina resonemang? Inga reptiler drar nytta av utevistelse om man inte har samma klimat som i terrariumet.

 
Utifrån trådskaparens resonamang förstod jag att hen kommer hantera sin skäggagam oavsett hur mycket vi förklarar att reptiler bör ej hanteras. Med tanke på att TS kommer låta sin skäggagam sitta i knät oavsett så är det väl bättre om hen gör det några korta stunder i veckan än 2 timmar varje dag. Jag skrev att reptiler bör ej hanteras mer än nödvänligt, vilket är sant. Ibland måste man ta ut sin reptil från terrarier för att se om den är frisk eller när terrariet rengörs. 

Dessutom skrev jag i den andra tråden att leopardgeckos är solitära djur och bör ej hållas i samma terrarium pga ökad stressrisk m.m. 

Vänligen vänd inte på det jag skriver. 

1275
1724
Falk:
Hen?

49
47
Dangernoodle:
Falk skrev:
Hen?

Ett begrepp som används när man ej vet ifall det är en man eller kvinna.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild