Rysk stäppsköldpadda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
AlexanderKess:
Hej undrar bara om det är okej att ha två juveniler i ett 80x45x45 då jag har min ryska skölddpadda i ett 80x45x45 temporärt tills jag skaffar mitt 120x60x60 terrarium när jag har fått mer inkomst.

8
10
MiniDragons:
Ja du kan ha 2st juveniler i det terrariet. Du kan t.o.m ha 3st. Se bara till att ha lika många hides som antalet sköldpaddor o flera vattenskålar. Läs själv L80 lagen.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
L80 är minimåtten och de är ofta skrämmande små. Jag är dock inte så insatt i sköldpaddor men ändå. Jag har som regel att ha den volymen gånger tre iaf (så mycket behöver man inte öka dock, mest jag som gillar att djuren ska ha stort) men i detta fallet är ju volymen meningslös utan enbart bottenytor eftersom de inte klättrar.

593
551
Redfoot:
Man kan ha fyra juvenila ryssar i en skokartong, man kan men det är väl inte det som ska vara riktmärket. Som det nämns i inlägget tidigare är L80 bara ett riktmärke och inget att sträva efter. Det hela handlar väl om vad som är det riktiga, vad som är bra eller dåligt och i slutändan sunt förnuft. Även om nu sunt förnuft många gånger saknas hos vissa individer.

8
10
MiniDragons:
Redfoot skrev:
Man kan ha fyra juvenila ryssar i en skokartong, man kan men det är väl inte det som ska vara riktmärket. Som det nämns i inlägget tidigare är L80 bara ett riktmärke och inget att sträva efter. Det hela handlar väl om vad som är det riktiga, vad som är bra eller dåligt och i slutändan sunt förnuft. Även om nu sunt förnuft många gånger saknas hos vissa individer.

Därför nämnde jag då max 3st juveniler i det terrariet. Om man satta i rätt antal vattenskålar o gömställen. Kan funka om förutsättningarna finns för dem och de alla kan o vill huseras ihop till senare ålder då de behöver uppgraderas. Men förstår o håller med er poäng.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild