Lös syrsa!!!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
JoJoJunkoo:
Hej, behöver lite hjälp från syrs experter eftersom jag är väldigt korkad. 

När jag skulle mata min ödla så råkade jag tappa en levande syrsa utanför terrariet och den sprang iväg.

Naturligt så fick jag panik och försökte fånga den men den sprang iväg och jag kan inte hitta den.

Frågan är om jag bara ska låta den vara tills den dör och jag hittar den eller om det finns något annat jag kan göra för jag vill få bort den så fort som möjligt då jag är jäkligt feg och kommer tänka på den i flera dagar nu.

1
0
Emryn:
Du behöver nog inte vara orolig, det är svårt nog att hålla syrsor vid liv, den kommer sannolikt att dö ganska snart. 

Fun fact: jag lyckades tappa ett paket med 200 pyttesmå minisyrsor i mitt sovrum en gång, och det tog veckor innan jag slutade hitta döda (och levande) syrsor i olika skrymslen. I förhållande är en lös syrsa inte så farligt ;) 

118
50
Berd:

Jag hittar lösa syrsor i mitt hem ganska ofta. Dom skadar inte, vissa säger att dom gnager sönder möbler som zophobas gör men det tror jag inte på. Jag har länge undrat hur dom tar sig ut men antagligen så finns det hål i något av terrarierna. Förstår att syrsor kan se och verka otäcka ut för vissa, det tyckte jag själv när jag var nybörjare men det enda sättet dom stör mig på nu är att dom ständigt låter och det går inte att höra var dom kommer ifrån..

Vad jag tycker är konstigt är att vissa av mina syrsor i behållarna med mat och vatten hela tiden dör, men jag har aldrig hittat en död, lös syrsa i hemmet. Dock så hittar jag både döda och levande dubia kackerlackor på alla möjliga ställen.:)
Om du vill ta kål på den så snabbt som möjligt så ska man leta rätt på vilket rum eller ställe den är i och lägga ut fällor eller spraya insektspray där. Se till att inte spraya i närheten av terrariet så inte ödlan blir sjuk.

Lycka till!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild