För mycket hoppstjärtar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
2
Puffe:
Hej!

För några månader köpte jag en ”startkultur” med hoppstjärtar och slängde in i ett terrarium 45x45x90 till en ögonfransgecko. Dom har frodats vääldigt bra där inne och finns i stort sett överallt.
Min fråga är om dom kan göra skada om dom blir för många? Eller är det bara bra?

5095
3865
Tropfrog:
Växer det till en stor population så innebär det att de har mycket mat. Eftersom maten består av sånt som är dåligt för din ödla, svamp och mögel, så är det väl i princip bra. Hoppstjärtarna kan inte göra någon skada, men väl deras mat.

Om det är en stor population under lång tid är det värt att fundera över om någonting är fel i miljön som gynnar hoppstjärtarna, det i sig kan vara ett problem för ödlan. Men jag förstår det som att terrariet är relativt nystartat. Då är det nog en helt vanlig boom som lägger sig när allt har balanserat sig. Jag skulle inte vara orolig än på ett tag.

Mvh
Magnus 

12
2
Puffe:
Tack för svar. Låter logiskt, då lugnar jag ner mig för ett tag. Terrariet är relativt nystartat ja, sedan fyra månader tillbaka.

278
47
Boboo:
följd fråga:

kastat in 3st ”startkultur” med hoppstjärtar i ett 90x40x90 terrarium till mina daggeckos, inte sätt någon  kultur växa överhuvudtaget, dåligt?
varför försvinner dem?

tack f alla svar...

5095
3865
Tropfrog:
Boboo skrev:
följd fråga:

kastat in 3st ”startkultur” med hoppstjärtar i ett 90x40x90 terrarium till mina daggeckos, inte sätt någon  kultur växa överhuvudtaget, dåligt?
varför försvinner dem?

tack f alla svar...


Daggeckos, åtminstone de minsta, äter hoppstjärtar. Kan det vara så enkelt?

Oftast så finns de i substratet ändå, fast de inte syns. Släng in något de tycker är gott i framkant så tror jag nog att du kommer att se en och en annan. Jag använder fiskmat, för det är nåt jag har hemma. En bit bröd torde funka bra med.

Jag ser aldrig några hoppstjärtar förutom när jag matar dem.

Mvh
Magnus

278
47
Boboo:
ödlorna är adult:)

tack ändå - och för tipset...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild