Afrikansk jättesnäcka terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
Milimany:
Jag har läst på lite om dessa snäckor men kan inte hitta någon information om hur stort uttrymme dem ska ha och om det finns några regler om hur stort det ska vara, hur stort ska det vara och finns det några regler kring detta?

82
224
Linsen:
Söker du på det latinska namnet på arten på google hittar du all information du söker och lite till. 

20
4
Carrotty93:
Milimany skrev:
Jag har läst på lite om dessa snäckor men kan inte hitta någon information om hur stort uttrymme dem ska ha och om det finns några regler om hur stort det ska vara, hur stort ska det vara och finns det några regler kring detta?


Vilken art är det du kikar på? 

2
0
Slimytrails:
Milimany skrev:
Jag har läst på lite om dessa snäckor men kan inte hitta någon information om hur stort uttrymme dem ska ha och om det finns några regler om hur stort det ska vara, hur stort ska det vara och finns det några regler kring detta?


Det finns inga minimimått för snäckor, så du får gå efter sunt förnuft. Självklart ju större ju bättre, men handlar det om små snäckor är det viktigt att se till att de alltid har nära till mat och sepia, därför kan det vara lättare att ha ungar i mindre habitat och sedan byta upp sig. Annars får man sprida ut maten mer, och då blir det lite mer jobb med att hitta & plocka upp maten som inte äts innan den möglar. 

Du kan utgå från denna: 
www.petsnails.co.uk/snail-calc.php

Frågar detsamma som Carrotty93, vilken art är det du är intresserad av? :) Blir lättare att rekommendera några specifika mått då.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild