Hur fort förökar sig gråsuggor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
3
lookcloser:
Hej!

Den 25/5 blev jag med gråsuggor. Jag köpte dels 1 låda med 25 st kubanska gråsuggor, och 1 låda med 25 st porcellio laevis "panda". Hur fort förökar de sig? När kan man räkna med dubbla antalet till exempel? Jag ser redan nu pyttesmå gråsuggor som kryper omkring.

5099
3873
Tropfrog:
Det kan säkert bero på så många faktorer att det är omöjligt att svara på. Men de förökar sig väldigt snabbt, tillväxten däremot är ganska så långsam. Jag köpte 10 st zebra i Augusti. Har massor av unga i olika ålder men ännu inga fler vuxna.

Mvh
Magnus 

19
3
lookcloser:
Aha, då vet jag ungefär vad jag kan förvänta mig. Intressant att de inte blir stora så fort. Antar att jag får vänta ett tag innan jag kan ta ut ett antal av de lite större till terrarierna. Tack!

378
340
Silvetaz:
lookcloser skrev:
Aha, då vet jag ungefär vad jag kan förvänta mig. Intressant att de inte blir stora så fort. Antar att jag får vänta ett tag innan jag kan ta ut ett antal av de lite större till terrarierna. Tack!


Jag har samma uppfattning som Tropfrog i stora drag, dock tycker jag mig se ett antal fler vuxna pandor nu jämfört med i januari då de köptes.

Kubanerna däremot ynglar av sig och växer som ogräs. Jag har redan ympat av en stor del i terrarierna men nu ett halvår senare så är det dags att starta upp två lådor till med dem. Det börjar alltså redan bli trångt.

5099
3873
Tropfrog:
Jo, kubanerna växer nog fortare. Finns en anledning till att det finns fler säljare av just dem. Skall man odla för foder tror jag att de är svårslagna av gråsuggorna. Du kan nog börja skörda inom ett halvår.

Mvh
Magnus 

19
3
lookcloser:
Tänkte ha de kubanska som städare hos mina fågelspindlar. Pandorna var ett impulsköp så där vet jag inte riktigt än, de är lite stora för att inte råka bli mat om de är i spindelterrarierna. Hur många kubanska bör man sätta in i ett 30x30x30 terrarium för att de ska överleva och föröka sig, så att jag slipper sätta in fler? Det var 25 st i lådan som jag köpte, så kanske ungefär den mängden?

281
366
Cartaq:
Pandorna är mycket tröga, kubanerna däremot dubblas betydligt mycket snabbare. Jag upplever själv att temperaturer mellan 25-30° är effektivast för självaste förökningen. Jag matar mina med jäst och fiskfoder, om självaste fodret har någon betydelse vet jag dock inte. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild