Tips på att hitta ormar i naturen!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
20
CollectorT:
Sökte runt men hittade ingen tråd angående ormar utomhus. Någon som sitter på lite bra tips på hur man hittar huggorm och snok i det vilda?

5092
3863
Tropfrog:
De första riktigt varma vårdagarna har jag själv varit mest framgångsrik. Letar egentligen inte, är bara ute och rör på mig mycket i naturen. Södersluttningar oftast på en sten som ackumulerar värme.

Gölar och dammar utan fisk där det finns gott om grodyngel ser jag också ofta orm. Då snokar som jagar grodyngel. Men det är ju lite senare på sommaren.

När jag vänder Komposten ser jag ofta kopparslå. Dock ingen orm, men trevligt ändå.

Så utan några egentliga erfarenheter av fältherp, skulle jag säga: ut i naturen och rör på dig. Skulle du inte se orm så kanske du ser något annat.....Och får lite motion och paus från vardagen. Det är inte illa det heller.

Mvh
Magnus 

14
20
CollectorT:
Tack för tipsen! Är ofta ute i skog och mark men har inte sett något än.

5092
3863
Tropfrog:
Jag ser att du finns i Västra Götaland.  Skalbankarna utanför Uddevalla på varma vårdagar är där jag sett flest på samma gång. Kunde vara värt en utflykt.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild